נעצר חשוד נוסף בהצתת המסגד בצפון

עשרות שוטרים פרצו לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר ועצרו את אחד מתלמידיה בחשד כי הוא מעורב בהצתת המסגד בטובא זנגריה החודש. חשוד נוסף כבר נתון במעצר

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 19:20 ג בחשון התשעב

נעצר חשוד נוסף בהצתת המסגד בצפון
הישיבה ביצהר, צילום: הישיבה ביצהר

עשרות שוטרים פרצו בשעות אחר הצהריים (ב') לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, כדי לעצור את אחד מתלמידי הישיבה, החשוד במעורבות בפעולת "תג מחיר". בלשי המשטרה טוענים כי החשוד, תושב אלון מורה הלומד ביצהר, שהה במכונית עם שניים מחבריו בזמן הצתת המסגד החודש.

במסגרת המעצר פרצו עשרות שוטרים לבית המדרש של הישיבה, ריססו גז פלפל והורו לתלמידים לשכב על הרצפה - כך דיווח אתר האינטרנט "הקול היהודי". את המקום כיתרו כוחות נוספים של מג"ב. בישיבה ציינו כי במקום נמצאו מספר נפגעים באורח קל כתוצאה מריסוס הגז.

כפי שדווח בכיפה, החודש הוצת מסגד בכפר טובא זנגריה, סמוך לראש פינה שבאצבע הגליל - ורוססו במקום כתובות "תג מחיר". מדובר בפעם השנייה בה יהודים פוגעים במסגד הנמצא בתוך תחומי הקו הירוק, שכן מרבית פעולות "תג מחיר" כווונו אל מסגדים ואתרים מחוץ ליהודה ושומרון. לפני כשנה רוססו כתובות "תג מחיר" על קירות מסגד בכפר איבטין, סמוך לכפר חסידים, באירוע דומה. המעשה גונה על ידי נשיא המדינה, ראש הממשלה, הרבנים הראשיים לישראל ורבנים בכירים בציונות הדתית.

מוקדם יותר החודש נעצר חשוד נוסף במעורבות באותה פעולה, כשמחר צפוי דיון להארכת מעצרו. עמותת "חננו" המייצגת את החשוד טוענת כי הוא מכחיש מכל וכל את המיוחס לו.