נעצרו שלושה מעורבים ברצח בן יוסף לבנת ז"ל

שב"כ עצר לחקירה שלושה שוטרים פלסטינים שהיו מעורבים ברצח בן יוסף לבנת ז"ל, סמוך לקבר יוסף שבשכם, לפני כשנתיים. השלושה נעצרו לאחר ששוחררו מכלא הרשות הפלסטינית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/06/13 12:21 יא בתמוז התשעג

נעצרו שלושה מעורבים ברצח בן יוסף לבנת ז"ל
רפרודוקציה, צילום: רפרודוקציה

שלושה שוטרים פלסטינים שהיו מעורבים ברצח בן יוסף לבנת ז“ל, סמוך לקבר יוסף בשכם לפני כשנתיים, נעצרו בחודש שעבר והועברו לחקירת שב"כ - כך הותר היום (ד‘) לפרסום. מאז התקרית ריצו השלושה מעצר בכלא פלסטיני ועם שחרורם משם נעצרו על ידי כוחות הביטחון הישראלים. השלושה אחראיים גם לפציעתם של חמישה ישראלים נוספים באותה תקרית.

לפי הודעת השב“כ, שלושת העצורים הם נואף פהד נואף בני עודה,כבן 24 תושב הכפר, שימש כחייל סיור חמוש של הרש"פ. ואאל חסין מחמד דאוד, בן 24 גם הוא, תושב קלקיליה, שימש גם הוא כחייל סיור חמוש. תרכי ד'יאב תרכי זוארעה, כבן 23, תושב אלבירה/רמאללה, שימש כנהג הסיור, ללא חימוש בצבא הרש"פ.

בשב"כ מציינים כי שני מחבלים נוספים, מפקד הסיור ואחד מהמשתתפים בו, אשר היו מעורבים בירי לעבר המתפללים הישראלים, טרם נעצרו. עוד מציינים כי מפקד הסיור, מרצה, גם בימים אלה, עונש שנגזר עליו בבימ"ש של הרש"פ בגין חלקו באירוע, ואילו המשתתף הנוסף מבוקש לחקירה ומסתתר במבנה המנגנון.

בחקירתם מודים העצורים כי חלק מהירי אותו ביצעו כוון למכוניות בהם נסעו הישראלים, וזאת שעה שלא נשקפה סכנה לחייהם. מכלל המידע שנאסף עולה כי ירי שביצע אחד מהם גרם למותו של בן יוסף לבנת ז"ל. בחקירת המעורבים עלה כי קודם לחקירתם ברשות הפלסטינית תיאמו את הגירסאות שימסרו. כמו כן, לאחר ביצוע הירי, חברי הפטרול פיזרו אבנים על הכביש, על מנת לייצר מצג שווא שיודו לעברם אבנים במהלך האירוע וכי מדובר בהגנה עצמית.

כמו כן מדווחים בשב"כ כי בהמשך, וביוזמת קצין האחראי על בטחון כלא ג'ניד בו הוחזקו, בוצעה חבלה יזומה ברגליו של אחד הנחקרים על מנת ליצור "ראיה" התומכת במצג שקרי זה.

חקירת העצורים עודנה נמשכת. לאחר מיצוי חקירתם, יועברו תיקי החקירה בעניינם לפרקליטות איו"ש לשם הגשת כתבי אישום כנגדם.