נס פך השמן בספורט

נס פך השמן נמשך 8 ימים? את המכביסט לשעבר רמי הדר זה ממש לא מרשים. הנס השמימי של כהונתו כמאמן מכבי ת"א בכדורסל, נמשך לא פחות מ-55 ימים

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/16 00:00 כה בכסלו התשעז

נס פך השמן בספורט

הנוזל הדליק שמשמש גם לטיגון לביבות, הספיק לחשמונאים (מכבים) לשמונה ימים. הסבלנות הדליקה של ראשי מכבי ת"א בכדורסל (להלן מכבים), כלפי מאמן הקבוצה רמי הדר, הספיקה לכמעט חודשיים.

תיאור הנס

בהגיעם לחורבות המחוללים של מה שהיתה פעם אימפרית כדורסל ארופאית, חיפשו בעלי מכבי תל אביב אחר מאמן ראוי שיחליף את המאמן הקודם, ארז אדלשטיין, שפוטר בבושת פנים ב- 2:33 בלילה (או שמא זה היה ב-2:37?).

להפתעתם גילו בפינת חדר ההלבשה אדם שטען שהיה עוזרו של המאמן הג'ינג'י שנשלח לביתו. "רמי הדר??" תהה בקול אחד מבעלי הקבוצה, דיויד פדרמן, "שמעון, אתה זוכר שמינינו עוזר מאמן בשם רמי הדר? טוב לא משנה...מזל טוב אתה המאמן החדש של מכבי תל אביב. קח משרוקית, תחליף את האימונית הזולה שלך בחליפה יוקרתית ותתחיל לעבוד, יש לנו משחק חשוב בעוד יומיים".

כשהמכבים המודרניים פרסמו את דבר מינוי של הדר למאמן הקבוצה, חשבו כולם כי לאחר משחק אחד , מקסימום שניים, גם הוא יפוטר ויצטרף לקבוצת המאמנים שלא מצליחים לסיים את העונה מאז עזיבתו של דיויד בלאט. אך הפלא ופלא, רמי הדר החליט שאם פך קטנטן של שמן יכול 'להעיז' ולהספיק לשמונה ימים, גם הוא יכול לפנטז על הנפת גביע אירופה (נשמע יותר טוב מיורוליג) בשלהי האביב. מגוייס למשימה החל המאמן בעל התשובות הקצרות והענייניות בהיסטוריה של הקבוצה, את דרכו לעבר הגביע הנכסף.

הגביע כמובן לא יגיע, אך בסופו של דבר לא משחק אחד, לא שניים ואף לא שלושה, 18 משחקים הצליח רמי הדר להחזיק מעמד ולאחר 55 ימים, 11 ניצחונות ו-7 הפסדים, פג קסמו והונח על שולחנו מכתב פיטורים. באווירת חג החנוכה חג הנסים, ראוי לציין את הקריירה הקצרה (אך הפלאית) של מי שעד לפני מספר שנים אימן בליגות נמוכות ולרגע קט של כמעט חודשיים, הזכיר לנו שעדיין יש נסים בעולם.

(צילום: צילום מסך)

ציטוטים נבחרים של בעל הנס

"אין תגובה".

"לא".

"אני יכול הכול".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן