נס פך השמן בסטנד-אפ

להצחיק את הציבור הדתי-לאומי, על כך יסכימו רבים, זה נס בפני עצמו. אך להישאר בתודעה ולהופיע בפני קהל במשך כל כך הרבה שנים, כשכוכבים חדשים נושפים בעורפך, זה כבר נס שמתאים לחנוכה. תשאלו את נויה מנדל

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/16 15:06 כו בכסלו התשעז

נס פך השמן בסטנד-אפ

קרוב ל-30 שנה של הופעות סטנד-אפ. כוכבים חדשים זהרו, מצחיקות חדשות התווספו ונויה מנדל עדיין פה. אם הצלחתה של מנדל, להמשיך למלא אולמות ולהישאר רלוונטית בתחום, לא מבטאת את 'נס פך השמן' המודרני, אז מה כן?

תיאור הנס

אי שם באמצע שנות ה-80 החלה מנדל כנערה לנסות ולהצחיק את הציבור הדתי-לאומי (יש שיאמרו שזה בפני עצמו נס לא קטן). הופעות בבני עקיבא, מתנ"סים ועיריות, הובילו אותה ללמוד תיאטרון באוניברסיטה. במסגרת הלימודים פגשה מנדל את נורית הדר (היום הדר גלרון) ויחד הן חרכו את במות הארץ ואף הוזמנו לתכניות טלוויזיה.

מנדל הופיע עם הגדולים ביותר בתחום הסטנד-אפ. אדיר מילר, עדי אשכנזי, אורי חזקיה, אפילו מפשנל האגדי היא קבלה מספר עצות. כסטנדאפיסטית אשה ובוודאי דתיה, היא פרצה את הדרך עבור רבים. והרבים אכן הגיעו.

יאיר אורבך, קובי אריאלי, רביטל יעקבס-ויטלזון, אור רייכרט, אנדרדוס, צופיה לקס, אורי מלמד ואמיר מויאל, הם רק חלק מגל המצחיקים והמצחיקות ששטפו את הציבור הסרוג. במציאות נורמלית, הגיונית ורציונלית, הגל הזה היה שוטף גם קריירה ותיקה כמו זו של נויה מנדל, אך להזכירכם אנו בעיצומו של חג הנסים ומנדל לא רק שמסרבת להיעלם מהתודעה, אלא שהיא חיה בועטת ובעיקר מצחיקה את כל מי שנקרה בהופעותיה.

אז אם שאלתם את עצמכם אם עדיין יש נסים בעולם, קריירה של כמעט שלושה עשורים בתחום כל כך קשה של הצחקת דוסים, היא בהחלט תשובה חיובית.

(צילום: הדס פרוש/פלאש 90)

ציטוטים נבחרים של בעלת הנס

"רגע, רגע, בבי אתה עוד שומע? רק עוד משהו קטן. אל תשכח שאתה צרייך לקחת את מתן מהגן ב-16:00, בסדר? ואחר כך תזכיר לאמיתי שיתכונן לכדורסל, ובזמן הזה תקפוץ לאסוף את ענבר מבית הספר, כדי שתשמור על מתן עד שאתה חוזר עם אמיתי, תחזור עם ענבר ותאסוף את אמיתי ושני, תיקח את שניהם, תוריד את אמיתי באולם, משם תמשיך עם שני למורה לגיטרה, תחזור הביתה, ענבר צריכה לצאת, אז תכניס את מתן לאוטו, בדרך תקפיץ את ענבר לסניף, תמשיך משם לאסוף את אמיתי, וממנו תמשיך לשני, שים לב שמתן לא ירדם באוטו אחרת הוא יעשה לך יום בלילה, כשאתה לוקח את שני אל תשכח לשלם למורה לגיטרה, כבר לא שילמנו חודש, ואז תחזור עם כולם הביתה ישר לארוחת ערב, מקלחות והשכבות, עד שענבר חוזרת, ואז תשב איתה על המבחן במדעים שיש לה. הבנת? לא הבנת? לא, קוק׳, אין אפליקציה לזה״.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=qPJ8nCccYj4[/embed]