נסגר סניף בני עקיבא בטבריה

חניכי הסניף ההמומים הופתעו לגלות כי שערי הסניף ננעלו על ידי העירייה בשרשראות ברזל – ופנו לקיים את פעולות השבת בגנים ציבוריים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 16:57 ח בסיון התשעב

נסגר סניף בני עקיבא בטבריה
יחצ, צילום: יחצ

בתנועת "בני עקיבא" זועמים על החלטתה של עיריית טבריה לסגור את סניף "בני עקיבא" הפועל בעיר, המשרת מאות בני נוער המתגוררים באזור.

בשבת האחרונה הגיעו חניכי הסניף לפעולה שגרתית, אולם נדהמו לגלות כי שערי הסניף סגורים בשלשלאות מברזל. ללא כל התראה מוקדמת, החניכים מצאו עצמם נבוכים אל מול דלתות סגורות והמדריכים החלו לקיים את הפעולות ברחוב - בגנים ציבוריים באזור. בתנועה ציינו כי ראש העיר בחר למנוע מהחניכים לקיים פעילות חינוכית וערכית לאחר שנכנע ללחץ אחד השכנים באזור, שהחליט לנהל מלחמת חורמה נגד חניכי הסניף.

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת "בני עקיבא", מסר לכיפה כי "לצערי עיריית טבריה פועלת באופן חד צדדי, והשבוע הגדילה לעשות ונעלה את הסניף בשלשלאות ברזל. המבנה נבנה על ידי מפעל הפיס עבור תנועת בני עקיבא מתוך הקצאת מבנים שהיו לתנועה, לאחר שנים של פעילות ניבנה בית בסמוך לסניף".

הירשברג הסביר כי התלונות לעירייה הגיעו מטעם "שכן מניפולטיבי" אשר "בנה בית בסמוך לסניף של תנועת-נוער, בידיעה שמדובר על שכנות לתנועת נוער שאינני מסתיר את העובדה שיש בו לא מעט רעש חיובי של פעילות הנוער השכונתי, השכן, על ידי בימוי מריבות עם החניכים ופרובוקציות זולות החליט לאיים על העירייה שתסגור את הסניף".

"הסניף סובל מהשכן לא פחות ממה שזה סובל מהסניף. לצערי עד לרגע זה לא הוצעה חלופה ריאלית מצד העירייה. בימים אלו בהם האלימות משתוללת ברחוב, נחיצותה של תנועת הנוער בעבודה עם הנוער בטבריה, ברורה לכולנו מלבד להנהגת העירייה, שלא מוצאת לנכון להידבר עמנו ולסייע בטיפול בנוער", הוסיף הירשברג.