נמשכות הסריקות אחר המחבל בפסגות

נועם גליק, בת 9 מהיישוב פסגות שבבנימין, נדקרה על ידי מחבל בחצר ביתה. הסריקות אחריו - נמשכות. אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע: "הטרור מרים את ראשו בחסות משא ומתן מדיני"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/10/13 10:42 ב בחשון התשעד

נמשכות הסריקות אחר המחבל בפסגות
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

נועם גליק, ילדה בת 9 מהיישוב פסגות שבבנימין, ששיחקה בחצר ביתה, נדקרה אמש (מוצאי שבת) על ידי מחבל פלסטיני. מחשש לחדירת המחבל נקראו תושבי פסגות להישאר בבתיהם. צוות מד"א טיפל בילדה שנפצעה בפלג גופה העליון ופינה אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים. מצבה, בשעה זו, מוגדר קל.

ישראל גליק, אביה של נועם, סיפר על האירוע לגלי צה“ל: ”יצאנו החוצה ונועם סיפרה לנו שיש במקום ערבי. הבנתי שזה אירוע ביטחוני, סכנה לחיים שלנו, הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות למשפחה - שמחבל נכנס לבית שלה. המחבל למעשה נבהל מנועם ובמקום להיכנס לבית ירה בה".

הבוקר נמשכו הסריקות אחר המחבל. במהלך הלילה נמצא הנשק ששימש את המחבל: אקדח מאולתר, ככל הנראה תוצרת עצמית, שהתגלה בנתיב הבריחה של המחבל. המציאה צפויה להוות מרכיב משמעותי בהמשך החקירה.

אבי רואה, יו“ר מועצת יש“ע, אמר אמש כי ”לאחר תקופה ארוכה של שקט ביטחוני, הטרור חוזר ומרים את ראשו בחסות משא ומתן מדיני ושחרור מחבלים. שליחיו של אבו מאזן יושבים בפגישות עם השרה ציפי לבני בעוד שההסתה נגד ישראלים נמשכת ומקרבת המוקטעה ברמאללה יוצאים מחבלים לפגוע בילדה בת 9. אני קורא לראש הממשלה ולשרים לעצור מיד את שחרור המחבלים, לתת לצה"ל את ההוראה לפעול למיגור הטרור ולהורות על תשובה ציונית הולמת בבניה בכל רחבי ישראל“.

בני קצובר, יו“ר ועד מתיישבי השומרון, אמר כי "בעוד שרת המשפטים ציפי לבני מנהלת משא ומתן עם הראיס מרמאללה, אנשיו של אותו ראיס יורים בילדה בת 9 על לא עוול בכפה. ראוי שהגברת לבני תבין שעם אויבים שטובחים בבני עמינו למעלה ממאה שנה נלחמים בשדה הקרב ולא מדברים בחדרים ממוזגים. הערבים אינם מעוניינים בשלום אלא בגירוש היהודים מארץ ישראל".

יו“ר סיעת ”הבית היהודי“, ח“כ איילת שקד, ציינה כי "בשעה שצוותי המשא ומתן מדסקסים על כוס יין ומאפה את המשך תהליך השלום המיוחל, מראה לנו המציאות מראה מעט שונה. במגדל השן המתייפיף חלומות רטובים על שלום, ואילו בפסגות ילדה בת 9 נורית במפרסת ביתה ומובהלת לבית החולים במצב קשה. החלום של שכנינו כנראה מעט שונה מחלומו של ממשל אובמה. הגיע הזמן שנפסיק לבזבז זמן יקר, נדאג לרקום תוכניות שיש בהן הגיון וממש וכבראש ובראשונה נדאג להפסיק לשחרר מחבלים עם דם על ידיהם“.