נמשך המאבק על הרבנות הראשית: מסורבות הגט בעד הרב איגרא

ארגון הנשים הדתיות "מבוי סתום" הביע תמיכה ברב אליעזר איגרא לתפקיד הרב הראשי, על אף שהוא נחשב שמרן יותר מהרב דוד סתיו, יו"ר "צהר" המתמודד אף הוא לתפקיד. בארגון הסבירו: "צהר" לא הוכיחו את עצמם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/12/12 10:13 יא בטבת התשעג

נמשך המאבק על הרבנות הראשית: מסורבות הגט בעד הרב איגרא
בשבע, צילום: בשבע

ארגון הנשים הדתיות ”מבוי סתום“, הפועל למענן של מסורבות הגט בישראל, מביע תמיכה ברב אליעזר איגרא לרבנות הראשית לישראל. מדובר בהצהרה מפתיעה של הארגון, שפורסמה היום (ב‘) ב“הארץ“, ממנה עולה כי ב“מבוי סתום“ החליטו לתמוך במועמד הנחשב לשמרן יותר מאשר הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון ”צהר“, המתמודד אף הוא לתפקיד.

מנכ“לית ”מבוי סתום“, עו"ד בתיה כהנא-דרור, הסבירה כי "בהיות הרב איגרא דיין ותיק בעל ניסיון רב בתחום בתי הדין הרבניים נשמח לתמוך בו, אם יבטיח לחולל את השינויים המערכתיים הנדרשים באופן אקוטי במערכת, לתקן תקנות למניעת תופעת הסחטנות והתעללות בגירושים, ליישם פתרונות הלכתיים, להפעיל פיקוח צמוד על פסיקות בתי הדין וההליכים השערורייתיים המתנהלים שם".

"לצערנו עד כה רבני צהר לא הוכיחו עצמם בתחום זה, למרות הכוח הרב המצוי בידם הם נמנעים מלפעול לפתרון רחב כמו הסכמי קדם-נישואים, העשוי למנוע את אלפי הנשים מסורבות הגט בשנה", ציינה כהנא-דרור.

הבחירות לרבנות הראשית יתקיימו רק בעוד חצי שנה, לכל הפחות, אך המרוץ כבר החל החודש כשאנשיו של הרב סתיו מ“צהר“ החלו לאסוף ולהציג מכתבים מרבנים בכירים שתומכים במועמדותו. מנגד התגבשה יוזמה נוספת של כ-30 מרבני הציונות הדתית, שבמכתב פומבי ציינו כי הם "קוראים לרבותינו, ראשי הציבור, מקימי עולה של תורה, לפעול להעמדת מועמד מוסכם על כלל הציבוריות הדתית-לאומית".

בשלב זה מתמודדים לתפקיד, באופן מוצהר, הרב דוד סתיו יו“ר ”צהר“, הרב אליעזר רב המושב כפר מימון ואב בית דין בבית הדין הרבני בבאר שבע והרב יעקב שפירא ראש ישיבת ”מרכז הרב“. המאבק העיקרי מתמקד כעת בין אנשיו של הרב סתיו לבין אנשיו של הרב איגרא, אולם ייתכן ושמות נוספים יצוצו בחודשים הקרובים, ביניהם הרב דוד לאו והרב יצחק גרוסמן - שטרם הבהירו את כוונותיהם בנושא.