נמאס לו: הרב נויבירט במיזם חדש

הרב נויבירט סובר שהיהדות מהווה בסיס לרוב המלחמות בין המגזרים השונים. תנועת אהבת"א שהקים, רוצה לשים לזה סוף. "החלטנו להפוך את היהדות לדגל שיאחד דתיים וחילוניים שיפגשו, ילמדו ויתווכחו, אבל ביחד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 16:02 י באלול התשעו

מלחמות תמיד היוו גורם מאחד בחברה הישראלית, כשהתותחים רעמו, הויכוחים בד"כ שתקו. תנועה חדשה, של דתיים וחילוניים בשם 'אהבת"א', קמה במטרה לשמור על האחדות גם בזמני שגרה ושלום.

"אנחנו מקימים תנועה חברתית חדשה שתפעל תחילה בת"א". אומר ל'כיפה', הרב רונן נויבירט, יוזם התנועה ומוסיף כי "מטרתה לבנות סיפור חדש של יחד בחברה הישראלית סביב היהדות. אנחנו תמיד מתאחדים בזמני מלחמות וטרגדיות ובזמני שלום אנחנו אוכלים והורגים אחד את השני". לדבריו אחד מסלעי המחלוקת העיקריים זו היהדות, ובתנועה רוצים להפוך אותה לגורם מאחד, "החלטנו לקחת את היהדות ולהפוך אותה לדגל שיאחד דתיים וחילוניים שיפגשו ביחד, ילמדו ביחד, יתווכחו ביחד ויעברו ביחד חוויות של שבת חגים וכדומה".

[embed]https://www.facebook.com/veahavtlv/videos/186317991778879/[/embed]

לדברי הרב נובירט, הוא לא משלה את עצמו שהכל יעבור חלק ויהיו רק הסכמות. "אנחנו רוצים לבנות סוג של קהילתיות ביחד. זה לא אומר שנסכים על הכל, יש הרבה אי הסכמות אבל נעשה את זה ביחד כאחים ושותפים". בשיחה עם מי שיזם את הרעיון, עולה כי העיר תל אביב לא נבחרה במקרה כמוקד הפעילות הראשוני. "בשנים הקרובות נתמקד בת"א, מתוך הבנה שת"א זו עיר שמייצרת טרנדים ואנחנו מתפללים שבעז"ה שזה יתפוס ונוכל משם להתפשט למקומות נוספים בארץ".

לשאלתנו מה מייחד את התנועה שלו ממיזמים אחרים שמטרתם קירוב לבבות, עונה הרב נויבירט כי "יש הרבה מיזמים נפלאים בת"א וכולם אהובים. אבל רוב הארגונים האלה זה או חבר'ה דתיים שרוצים להביא תורה לחילוניים כמו 'המקום', או חבר'ה חילוניים שרוצים להביא את התורה שלהם לחילוניים כמו 'עלמא'. כולם עושים עבודת קודש. אנחנו רוצים לייצר את המרחב של הביחד. כולנו באים ממקום שבו לאף אחד אין עליונות על השני ולכל אחד יש את המקום שלו".

בין האירועים הראשונים שהתנועה מארגנת, אפשר למצוא, בין היתר, את 'אירוע סליחות' שייערך בנמל ת"א במוצאי שבת הקרובה, תפילת יום כיפור המונית בהאנגר 11 בעיר ושבת סביב יום רצח רבין שתתקיים בהמשך השנה.