נלחמים ב-BDS גם באו"ם בכנס ענק

שגריר ישראל באו"ם ארגן כנס ענק למאבק בארגון החרם על ישראל בהשתתפות ארגונים רבים ו-1500 סטודנטים. דנון: נלחם בהם בקמפוסים, בבתי המשפט והאו"ם – ואנחנו ננצח"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/06/16 16:04 כד באייר התשעו

נלחמים ב-BDS גם באו"ם בכנס ענק
שחר עזרן, צילום: שחר עזרן

אמש (ג') נערך כנס ענק למאבק ב-BDS שהתקיים בעצרת הכללית של האו"ם בהובלתו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. הכנס שעסק בכותרת "בניית גשרים ומאבק בחרמות" התקיים בשיתוף השגריר דני דנון, הקונגרס היהודי העולמי, וארגונים נוספים. הכנס נערך בהשתתפותם של 1500 סטודנטים, נציגי עשרות ארגונים הנאבקים ב-BDS , ארגונים יהודיים, משפטנים ומעצבי דעת קהל.

שגריר ישראל דני דנון, פתח את הכנס ואמר: "התכנסנו כאן כדי להביס את ה-BDS, זו לא הפעם הראשונה שאנו נלחמים נגד שקרים על מדינת ישראל. לפני 40 שנה, כאן באולם הזה, בכיסאות שעליהם אתם יושבים, רוב המדינות הצביעו בעד ההחלטה שלפיה ציונות היא גזענות. השגריר חיים הרצוג קרע את ההחלטה. ישראל עברה ממגננה למתקפה וזה לקח הרבה שנים, אך ב-1991 האו"ם הפך את החלטתו. אנחנו רוצים ניצחון גדול ונעשה זאת. נילחם בהם בקמפוסים, בבתי המשפט והאו"ם - ואנחנו ננצח".

הזמר מתיסיהו קיים הופעה מיוחדת בעצרת הכללית בפתיחת המושב המרכזי של הכנס. כזכור, מתיסיהו עמד במרכז סערה ציבורית בקיץ שעבר לאחר שפעילי BDS אשר קראו לחרם תרבותי על ישראל, הודיעו כי אין בכוונתם לאפשר לו להופיע בפסטיבל בספרד אם לא יביע התנגדות למדיניות ישראל. מתיסיהו לא הסכים לשתף פעולה עם הבקשה והוחלט להדירו מהאירוע. לאחר שהסיפור נחשף בכלי תקשורת ובעקבות לחץ של ארגונים פרו-ישראלים, החליטו מארגני הפסטיבל לחזור בהם ומתיסיהו הופיע בפסטיבל.

"התופעה האנטי-ישראלית ברחבי הקמפוסים והפרלמנטים בעולם כבר יצאה מגבולותיה ומוכיחה את עצמה להיות חד משמעית תופעה אנטישמית", אמר רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי. "אויבנו ניסו להשמיד אותנו במהלכים צבאיים וכלכליים, והם נכשלו. כעת הם מנסים להשמיד אותנו במהלכים פוליטיים, ולמרות שהם סבורים שהם כבר מנצחים, אנו לא נפסיק להילחם עד שיכשלו גם בזה", הוסיף לאודר.

לאחר מושב הפתיחה המרכזי התקיימו שלושה מושבים מקבילים בנושאי משפט וחקיקה, אוניברסיטאות וקמפוסים ומושב בתחום החרם הציבורי. במהלך הכנס לקחו חלק דמויות מפתח רבות בארץ ובעולם בניהם השופט אליקים רובינשטיין המשנה לנשיאת בית המשפט העליון,'הנסיך הירוק' מסעב חסן יוסף, מקים הקבוצה הפלסטינית לשמירה על זכויות האדם באסם עיד ונוספים.

'הנסיך הירוק' מסעב חסן יוסף, שהיה המודיע החשוב ביותר של השב"כ באינתיפאדה השנייה, קרא לקהילה הבינלאומית להפסיק ולממן את ארגוני ה-BDS ואף הגדיר אותה כאויבת העם הפלסטיני. לטענת יוסף: "ההנהגה הפלסטינית, יאסר ערפאת, אבו גי'האד ואבו מאזן, שלחה ילדים להיהרג מידי החיילים הישראלים כדי שתקבל עוד כסף".

עוד האשים יוסף את ארגוני ה-BDS ואמר: "אתם לובשים מסיכה ואתם שקרנים. יום אחד המסיכה שלכם תורד. אם הם באמת רוצים שלום הם יחשפו את ההיסטוריה האמיתית. אין בסיס להשוואה של ישראל לאפרטהייד של דרום אפריקה. למחבלים עם דם על הידיים הייתה זכות ללמוד באוניברסיטה ישראלית".

במסגרת הכנס קיבלו המשתתפים ערכת שגרירי מאבק ב-BDS אשר כוללת כלים פרקטיים ואנשי קשר רלוונטים אשר יוכלו לסייע להם במאבק למען ישראל ונגד תנועת החרם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן