ניר ברקת: "לעולם לא תהיה התנתקות שנייה"

שמונה שנים אחרי ההתנתקות, השיק מרכז גוש קטיף בירושלים פרויקט של ראיונות מצולמים עם מפוני הגוש. ראש העיר ירושלים: "כל מי שהיה שם, ללא קשר לתפקידו, נשאר מצולק לכל החיים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/07/13 13:06 ד באב התשעג

ניר ברקת: "לעולם לא תהיה התנתקות שנייה"
אלי נאמן, צילום: אלי נאמן

לרגל ציון 8 שנים לעקירה מגוש קטיף התקיים אמש (ד') אירוע השקת "פרויקט התיעוד" של מרכז קטיף, להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, במרכז בגין בירושלים. במהלך האירוע הוצגו סרטים מהפרויקט המאגד בתוכו 800 ראיונות אישיים של אנשי גוש קטיף המספרים את סיפורם האישים. מתוך מאות שעות ההסרטה, בחר מרכז קטיף ב30- ראיונות אותם הפך לסרטונים קצרים והעלה לאתר האינטרנט, מה שיצר פסיפס אנושי מגוון ומרגש המאפשר לכל גולש לבחור את הדמות המעניינת אותו ולחוות יחד איתה רגע אחד מתוך החיים של גוש קטיף.

באירוע השתתף גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שאמר כי ”גוש קטיף הוא פרק של מופת בסיפור הישראלי בכלל וסיפור ההתיישבות של מדינת ישראל. ההתיישבות בגוש קטיף קמה בשליחות של ממשלות ישראל ממגוון הקשת הפוליטית. היא ענתה על צורך אמיתי ליישוב הארץ, לשימוש כחומת מגן לתושבי הדרום. היא לא הייתה שנויה במחלוקת“.

ברקת סיפר כי ”העקירה לפני שמונה שנים הייתה טראומה לאומית וטראומה אישית למי שחווה זאת מקרוב. אני הייתי שם. באותו לילה התחיילתי, ירדנו לגוש לשים כתף ולהזדהות, להתחבק, להיות שם בשעה הקשה. אין לי ספק שכל מי שהיה שם, ללא קשר לתפקידו, נשאר מצולק ועם פצעים פתוחים לכל החיים. אנחנו כאן בירושלים המאוחדת נמצאים בשביל לזכור ולהזכיר את המפעל המפואר של גוש קטיף ולחזק את העוסקים במלאכה. גם להזכיר ולקרוא למנהיגי מדינת ישראל שלעולם לא תהיה התנתקות שנייה“.

השר אורי אריאל נשא אף הוא דברים בערב ואמר כי ”מה שנפגע יותר מהכל זו התודעה, זו ההבנה הציבורית שאפשר לחיות עם זה. ואנחנו חיים עם זה“. הוא הוסיף ואמר: ”ראיתי את שפלות השלטון ועד כמה הוא יכול להגיע. ואין שניים מהם שקמו להגיד סליחה. הם עושים לוחמה פסיכולוגית על האנשים הכי טובים שמשרתים בצה"ל“.