ניר ברקת: "המצעד יפגע ברגשות הדתיים"

מצעד הלהט"בים יצא מחר לדרך בירושלים, ראש העיר, ניר ברקת, חושב ש "זו זכותם לקיים את המצעד", אך אין לו שום כוונה לקחת בו חלק כי אין לו רצון להיות שותף לפגיעה בציבור הדתי

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/07/16 10:17 יד בתמוז התשעו

ניר ברקת: "המצעד יפגע ברגשות הדתיים"
יואב דודקביץ, צילום: יואב דודקביץ

שנה לאחר הירצחה של שירה בנקי ז"ל במצעד הלהט"ב בירושלים ומספר ימים לאחר סערת דברי הרב לוינשטיין כנגד הקהילה, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יוצא הבוקר בהצהרה מפתיעה.

בריאיון ל'ידיעות אחרונות' אומר היום ברקת כי הוא והגורמים השונים בעיר יעשו הכל על מנת שקהילת הלהט"ב תממש את זכותה לקיים את המצעד, אך הוא עצמו מתכוון להצביע ברגליים ולא להימנות עם הצועדים. לדבריו, על הצועדים לדעת כי המצעד פוגע ברגשותם של אחרים "סובלנות זה לא רק לתת לאנשים לצעוד, זה גם לחפש את הדרך להשיג את מבוקשך מבלי לפגוע בדעות של אחרים או רגשות של אחרים. בירושלים יש אוכלוסייה גדולה שמאוד קשה לה עם המצעד".

ברקת טוען כי קהילת הלהט"ב זוכה לאוזן קשבת מהעירייה שמצדה משתדלת לספק לקהילה את כל צרכיה: "כראש עיר אני מייצג את כולם, ולכן אני לימינם של ראשי הקהילה בזכויות שלהם ואעשה הכל כדי לאפשר להם לממש אותן" אך לדבריו דווקא משום שהוא איש ציבור שמשרת מגוון קהלים, הוא לא מתכוון לקחת חלק במצעד, "לא אצעד, כי אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי־לאומי".

ראש העיר מסתייג אמנם מחלק מדבריו של הרב יגאל לוינשטיין "אני חושב שהאמירות האלה מיותרות, הן לא טובות, זו סתם פגיעה באוכלוסיה מאוד רחבה" אך מקפיד להדגיש שמבחינתו "ההלכה לא משתנה - המצעד יפגע ברגשות הדתיים וצריך להתחשב בקהילה ההומו־לסבית, כמו שהקהילה ההומו־לסבית צריכה להתחשב בציבור החרדי והדתי".

אתמול שלח רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, מכתב לברקת ובו ביקש שדגלי המצעד יוסרו מהמבנים הסמוכים לבתי הכנסת ישורון והיכל שלמה "יש לי בקשה צנועה שמבלי להתייחס לכל הפולמוס מסביב ל"מצעד" מן הראוי היה להוריד את הדגלים ברחוב שליד בתי הכנסת ישורון והיכל שלמה" כתב הרב שטרן והוסיף "בטוחני שזו מחווה שתועיל להוריד את המתח ותראה שיש התחשבות בקדושתה של ירושלים", הבוקר נודע כי הדגלים אכן הוסרו.

יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים עו"ד הרצל יחקאל מסר: "אשרינו שזכינו שירושלים אינה מתחלקת לשבטים, אני מודה לרב העיר הרב אריה שטרן ולראש העיר מר ניר ברקת על פועלם בעניין".

(צילום: באדיבות המצלם)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן