ניר ברקת בזירת האירוע: דורש לא לקחת את החוק לידיים

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע לזירת האירוע ואמר כי מדובר באירוע חמור ותוצאה של ההסתה המתרחשת בעיר. "מקדמים הוצאה של המסיתים מחוץ לחוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 00:09 ו בחשון התשעה

ניר ברקת בזירת האירוע: דורש לא לקחת את החוק לידיים
דוברות עיריית ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע הערב (ד') לזירת האירוע בו נפצע פעיל הר הבית יהודה גליק מירי של מתנקש ערבי במרכז מורשת בגין בירושלים.

"מדובר על אירוע חמור מאוד שהוא תוצאה של הסתה המרחשת בעיר", אמר ברקת. "אנו מתפללים לשלומו של יהודה ואני בטוח שמשטרת ישראל תעשה הכל כדי להגיע למפגע ולמצות איתו את הדין".

ברקת קרא לא לקחת את החוק לידיים ולהפסיק את ההסתה. "ברור לחלוטין שהאירוע הוא תוצאה של ההסתה בתקופה האחרונה ואני קורא לכוחות הביטחון וממשלת ישראל להוציא את המסיתים אל מחוץ לחוק".

ראש העיר טען כי פריסת השוטרים נכונה, וזאת לרמות הפיגוע הערב. "הפריסה יעילה ואפקטיבית. במזרח ירושלים נפרסו 1000 שוטרים במקומות המועדים אך פיגוע של אדם שפוגע באדם בודד לאחר הסתה הוא אירוע חריג וכך צריך להתייחס אליו. אני דורש לא לקחת את החוק לידיים. צריך לשים לזה סוף".

"אין אובדן שליטה על העיר", הוסיף ברקת. "ההסתה היא לא דבר חדש ואני יודע על ניסיונות להוציא גורמים קיצוניים אל מחוץ לחוק. כולי תקווה שזה יקרה בקרוב ושגם משטרת ישראל וגם ממשלת ישראל יגבירו את הענישה כלפי מפרי סדר ומסיתים. אסור להשלים עם הסתה".

בסוף דבריו התייחס ברקת לסוגיית העלייה להר הבית. כזכור, רק אתמול עלה ברקת להר הבית לראשונה בעקבות האלימות במקום. לדבריו, הסטטוס קוו צריך להישמר, אך יחד עם זאת היהודים רשאים לעלות להר הבית ואת הזכות הזו צריכים לשמר".