ניצן הורוביץ נגד בנט: רוצה להיות ראש ממשלה של כפיה דתית ומלחמות

חבר הכנסת ממרצ תקף את בנט ואמר "אז נפתלי בנט רוצה להיות ראש הממשלה הבא. השאלה של איזו מדינה?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 14:29 טו באלול התשעד

ניצן הורוביץ נגד בנט: רוצה להיות ראש ממשלה של כפיה דתית ומלחמות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ ניצן הורוביץ תקף היום (ד') את חוקת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: "אז נפתלי בנט רוצה להיות ראש הממשלה הבא. השאלה של איזו מדינה? כי לפי מה שהוא עושה, הוא לא רוצה במדינת ישראל אלא במדינת בנטיסטן: מדינה של קפיטליזם חזירי, של כפייה דתית ושל מלחמה בלתי פוסקת”, כתב הורוביץ בדף הפייסבוק שלו.

"בנט רוצה לפרק את המדינה. אמרתי את זה עכשיו בראיון בקול ישראל. התגובות סוערות. איך אמרת דבר כזה? ועוד על בנט? אז כן ושוב ושוב: בניגוד לתדמית ״הביטחוניסטית״ שהוא מנסה לנכס לעצמו, הוא בעצם פוגע בביטחון ומחליש את המדינה. כי הוא קולע אותנו לבידוד ומוביל להסלמה ולעימות הולך ומחריף”.

"כל מה שהוא עושה, מבחינה חברתית, דתית, ומדינית, זה בעיני האיום הכי חמור על הפרוייקט הציוני שהוא מדינת ישראל. כי התירגום הממשי של החזון שלו זה אדם לאדם זאב: יהודים מול ערבים, דתיים מול חילונים, עניים מול עשירים", המשיך הורוביץ וכתב.

"עכשיו התיאבון שלו גדל. הוא כבר מדבר על הבית היהודי כמפלגת השלטון. אז כדאי שיהיה ברור מי האיש ובמה הוא מאמין: במדינה בלי ביטחון חברתי, בלי שיוויון, בלי דמוקרטיה ובלי שלום. במה הוא כן מאמין? בהתנחלויות, בטייקונים וברבנות הראשית. זו לא ישראל, זו מדינה אוכלת יושביה”.

"והכי מרגיז שהאיש הזה, שאפילו חלק מחבריו במפלגה חושבים שהוא מוליך אותם שולל והופך להיות דיקטטור קטן, קיבל את כוחו והשפעתו מיאיר לפיד וציפי לבני, שנבחרו על ידי מאות אלפי ישראלים שרוצים צדק חברתי ופיתרון מדיני וחברה חופשית מכפייה דתית, אבל בחרו ללכת יחד עם בנט ועם ביבי. אגב, בנט לא מפסיק להקניט וללעוג להם, והם דבוקים לכסאות, מורידים את הראש וסופגים בשקט”.

"לסיום, אני רוצה להזכיר לבנט שחוץ מהתככים הפוליטיים יש לו גם תפקיד רשמי, שמשום מה הוא קצת מצניע: שר הכלכלה. הוא מופקד על מה שאולי הכי כואב לאנשים פה: יוקר המחייה. ומה עשה בעניין? כלום. ולמה שיעשה? הרי דברים כאלה לא נוגעים לו בכלל. אז אדוני שר הכלכלה, לא כולנו עשינו כמוך אקזיט פרטי עם כל כך הרבה מיליונים. עיני אינה צרה בעושרך הגדול, ומאחל לך חיים מצויינים, אבל לפחות בתפקידך הממלכתי תפעל למען אזרחי ישראל, ואני מקווה שתפקידך הבא יהיה מחוץ לממשלה", סיכם הורוביץ.