ניצל מנגמ"ש המוות והתחתן

לוחם גולני, ישראל אופנהיימר, הורד מהנגמ"ש בגלל חוסר מקום. דקות ספורות אחר כך פוצץ הנגמ"ש ולוחמיו נהרגו. אמש, התחתן ישראל, ושאר חבריו מהפלוגה הגיעו לחגוג. "השמחה מהולה בעצב" אמרו הלוחמים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 14:56 כט בתשרי התשעה

ניצל מנגמ"ש המוות והתחתן
דוברות, צילום: דוברות

אחד האירועים המשמעותיים של מבצע צוק איתן היה 'נגמ"ש המוות', אותו נגמ"ש שנפגע מטיל נ"ט בו נהרגו שבעה לוחמים מגדוד 13 של גולני, בהם סמל אורון שאול ז"ל שחלקי גופתו נמצאים בידי החמאס.

אתמול (ד') התחתן ישראל אופנהיימר, שאמור היה להיות על הנגמ"ש אך ברגע האחרון התברר כי אין מקום ברכב והוא התבקש לחכות לכניסת הכוחות האחרים. כעבור מספר דקות שמע אופנהיימר כי הנגמ"ש שהיה צריך לעלות עליו, חטף פגיעה קשה וחלק מחבריו נהרגו. חבריו לפלוגה הגיעו לחגוג בחתונה ולשמוח בשמחתו. אחד מחבריו סיפר כי השמחה הייתה מהולה בעצב. קשה להיות באירוע מרגש בידיעה שחלקים מהפלוגה לא נמצאים.

(צילום: דוברות)

אביו של החייל, הרב יוסי אופנהיימר, הוא מנהל בית הספר 'אורות התורה' של רשת 'נתיבות ישראל', וראש הישיבה הגבוהה "נתיבות ישראל" הרב דוד חי הכהן, הגיע לברך את החתן. בדבריו אמר: "ישנם אנשים שמנסים להפריד בין גבורה לתורה, בין גבורה לארץ ישראל. אבל זכינו שיש לנו דור חדש המשלב בין אהבת התורה, אהבת הארץ וגבורה ומסירות". עוד הוסיף הרב:"בזכותכם, הדור של היום, נשחרר את כל חלקי ארץ ישראל ונשיבם לעם ישראל".