ניצחון לרב אמסלם: מגרש מול ביתו של הרב עובדיה יישאר בידיו

לאחר מאבק בן 4 שנים עם גורמים בש"ס, פסק היום בית המשפט כי השטח מול ביתו של הרב עובדיה יוסף יישאר בידי הרב אמסלם, שמתכנן להקים עליו מרכז רוחני של תנועת ´עם שלם´

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/01/15 17:23 כד בטבת התשעה

ניצחון לרב אמסלם: מגרש מול ביתו של הרב עובדיה יישאר בידיו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מהכנסת ומש"ס הוא סולק, הוא לא הצליח להיכנס לביתו של הרב עובדיה בחייו והורחק ממקומות רבים, אך היום רושם הרב חיים אמסלם ניצחון משמעותי. לאחר מאבק משפטי ארוך וקשה פסק בית המשפט היום בצהריים כי "השטח של המרכז הרוחני המיועד להקמה השייך ל״עם שלם״ יישאר בידי הרב חיים אמסלם, ויקבל מיידית היתרי בניה מעיריית ירושלים.

"זהו מגרש שהושקע בו מעל 2.500.000 שקל. זהו יום חשוב, מאושר וסימלי מאוד עבורי, לאחר מאבק של 4 שנים מול כוחות גדולים, בית המשפט עשה צדק ומנע עוול", אומר ל'כיפה', הרב אמסלם.

מיקומו של המגרש בשכונת הר נוף מול ביתו של הרב עובדיה יוסף זצ״ל, עורר גורמים במפלגת ש"ס שרצו שהשטח יופקע מידיו של אמסלם ויועבר לידיהם תוך הפעלת גורמים בעיריית ירושלים שפעלו אף הם כנגדו.

"אני מודה לבורא עולם שגלגל זכות לבית המשפט על ידי השופטת נאווה בן אור. בית המשפט ניצב כצוק איתן אל מול הניסיון של כוחות פוליטיים אדירים לנשל אותנו מהשטח שהוקצה לנו להקמת מרכז רוחני עולמי בדרכה של ״עם שלם״ הלא היא דרכם ומורשתם המקרבת והסובלנית של רבני וחכמי ספרד", אומר הרב אמסלם.

הוא הוסיף, כי השטח עליו יוקם המרכז, שבאופן סמלי ניצב מול ביתו של הרב עובדיה זצ"ל, ישמש כמרכז רוחני להפצת יהדות אוהבת ומסבירת פנים, כדי להביא לקרוב לבבות ואהבה בין החלקים המגזרים והעדות של עם ישראל. "בעזרת ה' ובקרוב נתחיל מיד בבניית המרכז הרוחני ובית הכנסת לתועלת הציבור ולזיכוי הרבים", מבטיח הרב אמסלם.