ניצולי שואה מתקשרים לבדוק מה עם ניצולי השואה

´פורום אזרחים וותיקים´ בקרית ארבע מתקשרים מדי שבוע לניצולי שואה ובודקים בשלומם. אורי אורבך: "אוזן קשבת היא לא פעם מה שהקשישים והניצולים זקוקים לו יותר מכל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/14 14:50 כז בניסן התשעד

ניצולי שואה מתקשרים לבדוק מה עם ניצולי השואה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מי מאיתנו לא מכיר את התופעה הכאובה שבה בני הדור השלישי, נשארים בגפם לאחר מות בן או בת הזוג או אם בשל סיבה אחרת והעצב והקושי מתעצם בשל תחושת הבדידות. יוזמה חדשה מתקיימת בחודשים האחרונים בקרית ארבע חברון, כאשר בכל שבוע מתכנס "פורום אזרחים ותיקים" כדי להתקשר ולהתעניין בשלומם של תושבים ניצולי שואה, מבוגרים ובודדים ויחד עימם בודקים כיצד ניתן לסייע להם. המתנדבים המסורים מדווחים על הענות גבוהה הן מצד הפעילים והן מצד בני הדור השלישי שמקבלים את שיחות הטלפון בהתרגשות רבה.

בשל האוכלוסייה המגוונת וההטרוגנית החייה בקרית ארבע חברון, הוחלט שבפורום יהיו דוברי מספר שפות בכדי לתת מענה לכולם. מנהלת הפרויקט, כהתיה פרץ סיפרה כי המתנדבים פועלים במסירות, התמדה וסבלנות מיוחדת ובנוסף לשיחות הטלפון מבצעים מתנדבי הפורום גם ביקורים בבתיהם של ניצולי השואה. בחג האחרון הגיעו המתנדבים עם מתנות שהוכנו במיוחד. "אחת הנשים המבוגרות התרגשה מאוד כאשר היא קיבלה את המשלוח. היא הייתה עם דמעות בעיניים וספרה שהיא ממש חיכתה שמישהו יתעניין בשלומה", אמרה פרץ.

הפרויקט הוקם בעידודם של תמר סיקוראל - היחידה לעבודה קהילתית, לילי שנקר רכזת אזרחים ותיקים במתנ"ס וגרשון גולדמן ממחלקת הרווחה. פרץ מציינת כי בימים האחרונים החלו המתנדבים אף לערוך ביקורי בית בימי ההולדת ומשמחים ומשתפים אותם בפעילויות חברתיות המתקיימים במועצה.

אורי אורבך, השר לאזרחים ותיקים מסר כי: ״טוב לראות שבעיר האבות יודעים כיצד לכבד את האבות והאימהות בהם ניצולי השואה. הבדידות היא מחלת הדור, ואוזן קשבת היא לא פעם מה שהקשישים והניצולים זקוקים לו יותר מכל. אני שמח שבקריית ארבע חברון משמשים דוגמה לעוד מקומות בארץ, בהם מבינים כי יחס טוב ועזרה לזקנים הופך אותנו לחברה יהודית מחברת וצודקת יותר".

מלאכי לוינגר ראש המועצה מחזק את הדברים באומרו כי: "בתור ראש מועצה שגדל בעיר האבות, ובתור מי שבחר להמשיך כאן את מורשת דור המייסדים, אני נרגש כל פעם מחדש לראות את ותיקי העיר שממש גידלו אותי, ממשיכים לפעול, ליזום וליצור לטובת בני דורם. מבחינתנו העשייה והנוכחות של האזרחים הוותיקים היא לימוד גדול ומשמעותי לדור הבנים והנכדים".