ניצב שחם ימונה למפקד מחוז ירושלים

מפכ"ל המשטרה הנכנס מינה את ניצב ניסו שחם, שקילל את המתיישבים בתקשורת בזמן ביצוע ההתנתקות, למפקד משטרת ירושלים. בימין – זועמים

חדשות כיפה אורי פולק 03/05/11 00:00 כט בניסן התשעא

ניצב שחם ימונה למפקד מחוז ירושלים
מתוך ערוץ 10, צילום: מתוך ערוץ 10

עם כניסתו ללשכת מפכ"ל המשטרה, השלים היום (ג') רב ניצב יוחנן דנינו את סבב המינויים החדש בצמרת המשטרה, שאושר על ידי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. בין המינויים בולט במיוחד מינויו של ניצב ניסו שחם, למפקד משטרת ירושלים.

שחם זכור במיוחד לציבור המתיישבים מתקופת יישום תוכנית ההתנתקות, בה תועד בתקשורת כמי שמקלל את המתנחלים באומרו "שיישרפו, חרא עליהם". דבריו של שחם נאמרו כלפי המפגינים שהגיעו לכפר מימון, שם גם הורה לשוטריו "להכות את האנשים באלות". עם זאת ובמסגרת תשובה לעתירה שהגיש נגדו "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" לפני כארבע שנים, הגיש שחם תצהיר לבג"ץ ובו הסביר כי הביע חרטה עמוקה על דבריו והתנצל.

ובכל זאת, מאז ההתנתקות הפך שחם לדמות שנויה במחלוקת בקרב הימין, כמו גם בקרב מגזרים שונים - אך חרף העובדה המשיך שחם להתקדם בצמרת הדרגות המשטרתית. ראש המועצה המקומית קדומים, סא"ל (במיל') חננאל דורני, מתח היום ביקורת על קידומו של שחם. "אנו מזועזעים ממינוי תת ניצב ניסו שחם למפקד מחוז ירושלים. ניסו שחם, שהיה מפקד מרחב דרום בתקופת הגירוש מגוש קטיף, התנהג באלימות פיזית ומילולית. אדם שכזה אינו יכול לשרת במשטרה, האמורה לשמור עלינו מאלימות פיזית ומילולית".

גם פעיל הימין, איתמר בן גביר, תקף את ההחלטה לקידומו של שחם. "המינוי מעביר מסר שדם המתנחלים ופעילי הימין הפקר", אמר בן גביר, "אין ספק שאם שחם היה אומר את דברי הבלע שלו על ערבים או כל ציבור אחר הוא לא היה מתמנה. שוב אהרונוביץ בוגד באמון בוחריו".