ניצב ניסו שחם נחקר והוצא לחופשה כפויה

על החקירה המתנהלת נגד מפקד מחוז ירושלים הוטל צו איסור פרסום גורף. בימין מברכים: "ערב יום השנה לגירוש גוש קטיף ויותר מסמלי שניסו שחם מוצא עצמו מושעה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/07/12 10:20 ז באב התשעב

ניצב ניסו שחם נחקר והוצא לחופשה כפויה
מתוך ערוץ 10, צילום: מתוך ערוץ 10

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, נחקר אתמול (ד') בעניין עליו הוטל צו איסור פרסום - ויצא לחופשה מתפקידו באופן מפתיע. על פי הדיווח הראשוני בגלי צה"ל הבוקר, המפכ"ל החליט להוציא את שחם לחופשה, בעקבות ממצאים ראשוניים של החקירה המתנהלת נגדו.

מי שמונה למלא את תפקיד מפקד מחוז ירושלים הוא ניצב מני יצחקי. לפי הדיווח, גם מפקד מרחב ציון, ניצב-משנה ניסים אדרי, יוּצא לחופשה. במשטרה מתרוצצות שמועות רבות על הסיבה להוצאתו לחופשה של שחם, שהיה אמור לקיים הבוקר ישיבה קבועה עם קציניו הבכירים - אליה לא הגיע, ללא הודעה מוקדמת.

שחם זכור במיוחד לציבור המתיישבים מתקופת יישום תוכנית ההתנתקות, בה תועד בתקשורת כמי שמקלל את המתנחלים באומרו "שיישרפו, חרא עליהם". דבריו של שחם נאמרו כלפי המפגינים שהגיעו לכפר מימון, שם גם הורה לשוטריו "להכות את האנשים באלות". עם זאת ובמסגרת תשובה לעתירה שהגיש נגדו "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" לפני כארבע שנים, הגיש שחם תצהיר לבג"ץ ובו הסביר כי הביע חרטה עמוקה על דבריו והתנצל.

ח"כ מיכאל בן ארי אמר היום כי "לצערי הכתובת הייתה על הקיר. רק בפיקוד המשטרה ואצל השר לביטחון הפנים לא הפנימו שמדובר באדם גס רוח שראוי להיות בשורו העבריינים ולא מועמד למפכ"לות". פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר, הוסיף כי "ערב יום השנה לגירוש גוש קטיף ויותר מסמלי שניסו שחם מוצא עצמו מושעה. הגיע הזמן שכל מי שהיה קשור לפשע בגוש קטיף ילך הביתה, ולא ימשיך לכהן בתפקיד ציבורי או בשירות המדינה. לא נשכח את פושעי גוש קטיף.