ניפגש על מדרגות הרבנות? עכשיו גם יש חתונות על מדרגות הרבנות

הביטוי 'ניפגש על מדרגות הרבנות' מעולם לא היה רלוונטי יותר. המועצה הדתית בירושלים מארגנת חתונות בבניין המועצה. רוצים להתחתן מהר? מתברר שמעכשיו יש לאס וגאס גם בישראל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/05/14 16:46 כט באייר התשעד

הביטוי 'ניפגש על מדרגות הרבנות' כבר הפך מזמן לשם נרדף לגירושין סוערים וכואבים, אך מתברר שיש גם מי שמוכן להתחתן על מדרגות הרבנות. יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הורה למחלקת הנישואין של המועצה הדתית לפתוח אולם נישואין לזוגות המעוניינים להינשא כהלכה ובמהירות, או לחילופין לחסוך את העלויות הכספיות. לאס וגאס גרסת ישראל.

החלטתו של ישי לפתוח את האולם במועצה הדתית נולדה בעקבות פניות רבות שהגיעו למשרדו על זוגות שמעוניינים להינשא באולם אינטימי ובמהירות מקסימאלית. "יש זוגות שמעוניינים להתחתן במקום אינטימי ובמהירות מכל מיני סיבות. חלק מהן שהגיעו ללשכה רצו לחגוג באופן אינטימי, חלק אחר רצו לחסוך כסף לאולם, היו כאלה בגלל נישואין שניים בהן מחזיר הבעל את גרושתו, או מכל סיבה אחרת שאנשים בוחרים בה. מבחינתי כנותן שירותי דת שרואה בצרכנים לקוחות שצריך לתת להם את השירות הטוב ביותר על מנת שיגיעו לפה, מה שעמד לנגד עיני זאת העובדה שיש אנשים שאם לא תהיה להם את האפשרות הזאת הם גם לא התחתנו כהלכה. ואכן מאז שפתחנו את האולם הזה כבר היו בו חתונות רבות והשבוע חגגנו עוד חתונה ואנחנו נמצאים בעלייה מתמדת וביקוש גובר".

לדברי ישי זה החל כפיילוט בשנה שעברה והמשיך השנה ביתר שאת. בשנה שעברה התחתנו על מדרגות המועצה הדתית כ40 זוגות והשנה צפויים לעבור את המספר הזה.

"מבחינתי זה אחד הדברים שאני גאה בהם. כשאני נכנסתי למועצה הדתית בסוף 2007 היא הייתה בגירעון של 700,000 שקל נוספים כל חודש, ומי חלם אז על הוספת שירותי דת. בשנים האחרונות אחרי שהבאנו את התקציב לאיזון יש לנו כסף בקופה שאתו אנחנו יכולים להוסיף גם שירותים שלא מכניסים כסף למועצה, וכל מטרתם היא לאפשר לאנשים מאמינים לנהוג בהתאם לרוח ההלכה".

בני הזוג שהתחתנו השבוע במועצה הדתית כפיר 26 ודורין 21 סיפרו כי הם באו להירשם לנישואין ושמעו שיש אפשרות להינשא במקום. "ההחלטה שלנו נעשתה לאחר שעשינו סבב בין האולמות השונים וראינו שהכל תעשייתי, גדול, בלי נשמה ולא מאפשר להרגיש ולחוות את השמחה עם המשפחה, ובסוף אחד לא מכיר את השני" אמרו השניים.

לדברי דורין אחרי שהתייעצו עם ההורים הם תמכו בהחלטה, והשניים החליטו לחגוג על מדרגות הרבנות. "הם אהבו את הרעיון לעשות מהו אינטימי ותמכו בזה באופן מידי ולנו זה כבר היה ברור".

לדברי כפיר השמחה כיפית מאוד הם שמחים מאוד עם הבחירה. "אתה רואה אותנו פה את הקייטרינג, הצלם והמשפחה ואני בטוח שאת האירוע הזה אנחנו נזכור הרבה יותר זמן, ובמקביל גם נקיים מסיבה בתקופה הקרובה".