ניסן סלומינסקי לכיפה: נשלם מחיר על ביקור נתניהו בארה"ב

סלומינסקי הבהיר כי שווה לשלם את המחיר וכי "היחסים בין ראשי המדינות עכורים אבל המערכות בין המדינות עובדות טוב מאי פעם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/02/15 16:47 כא בשבט התשעה

ניסן סלומינסקי לכיפה: נשלם מחיר על ביקור נתניהו בארה"ב
דוברות, צילום: דוברות

"היחסים בין אובמה ונתניהו לא טובים כבר הרבה זמן וצריך לדעת שלנסיעתו של נתניהו לארצות הברית יש מחיר אותו נאלץ לשלם", אומר יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי בראיון ל'כיפה' בהתייחסו לנסיעתו של נתניהו לנאום בפני הקונגרס חרף התנגדותו של אובמה לנאום.

"ברור שיש כאן דילמה מכיוון שמצד אחד הנסיעה יוצרת מתחים ביננו לבין הממשל בארצות הברית אבל מצד שני מדובר בנושא שהוא בנפשנו ממש. זה לא הבקבוקים של שרה או שטויות כאלו. נתניהו ידבר בנושא ההתחמשות של איראן ולזכותו יאמר שהוא מתריע כבר תקופה ארוכה בשער ולא מאפשר לקהילה הבינלאומית לעצום עיניים בנושא או להגיע להסכמים בעייתיים"

"בארצות הברית מתעקשים ואומרים שחשוב שנתניהו יגיע ויש כאן מצב בו אפשר להשפיע על עמדת ארצות הברית בנושא. אומנם יש אלמנטים בעייתיים בין הצדדים והיחסים בין אובמה ונתניהו לא טובים כבר הרבה זמן אבל במכלל החישובים נראה שהנאום חשוב ומשפיע".

סלומינסקי מבהיר כי בניגוד ליחסים בין הנשיא האמריקאי לראש הממשלה הישראלי, בפועל שתי המדינות פועלות בצורה טובה מאי פעם בכל הקשור ליחסים הפיזיים בין המדינות. “מערכת היחסים עם אובמה לא טובה אבל המערכות הביטחוניות עובדות בתיאום שלא היה הדוק יותר אי פעם. המערכות בין המדינות קיימות, הסחר קיים, הבעיה היא שממשלת ישראל וארה"ב נמצאים במסלול התנגשות אבל צריך לדעת שזה לא ניתוק בין ארה"ב לישראל".

לדברי סלומינסקי איומיו של אובמה כי ישקול מחדש תקציבים ביטחוניים מצד ארה"ב למדינות שונות, כשהוא רומז לישראל, אינם ריאליים. “כל אחד משתמש באיומים ויש ממה לחשוש מאובמה, אך להערכתי אם אובמה יפתח ב'מלחמה' נגד ישראל הרפובליקנים יחסמו אותו. הוא לא יכול להעביר תקציבים בלעדיהם והדברים יסתדרו. בסך הכל לא טוב שהגענו למצב בו נשיא פחות אוהד את ישראל אך אפשר לעבור את זה".

"השמאל מנצל את המצב לטובתו. ראינו כיצד הרצוג נפגש בלי להתבייש עם ביידן באירופה. הוא בא בטענות לנתניהו על ניסיונות להשיג רווח פוליטי כשהוא עצמו עושה זאת. כשעומדים מהצד רואים את הצביעות של המערכת. עושים מעשה אחד ותוקפים את האחר. הציבור מבין שאנחנו מדינה עצמאית ולא נכנעים ללחצים של ארצות הברית. הנושא של איראן הוא בנפשנו והעובדה שהשמאל מתייפייף מרחיק ממנו בוחרים. העבודה ומרצ נמצאות באותה מחלקה. זו לא המפלגה של פעם אלא מפלגת שמאל מובהקת".

סלומינסקי התייחס לסרטון של בנט בו נראות מספר בחורות כשהן אומרות שבנט 'עושה להן את זה'. לדבריו הוא מסרב להתרגש מהדברים. “הציונות הדתית מבינה שחייבים להיות גדולים יותר כדי להשפיע ואת זה עושים באמצעות דיבור בשפה של הציבורים הללו. יש לנו גבולות הלכתיים ברורים ושום דבר שנוגד את ההלכה לא יעשה גם אם זה יביא עוד שלושה מנדטים. עם זאת חייבים להבין שבתחום האפור צריך לדבר בשפה אחרת כדי למשוך קהל רחב יותר. בכל מקרה ישנם קווים אדומים אותם לא עוברים".

בנוגע לפרשת שריון אוחנה, אומר סלומינסקי, אכן הייתה טעות והיא תוקנה. “הייתה טעות טקטית ולתפיסת עולמי כל הסיפור היה טעות גדולה מאוד. נפתלי הבין את זה וחזר בו ובסך הכל הנושא נפתר. זה השאיר רשמים שבאו לידי ביטוי בסקרים אבל המערכת התייצבה ואנחנו חוזרים לעצמנו. הבעיה הייתה שהשריון בוצע אחרי הפריימריז, לאחר שאנשים השקיעו את כל נפשם וכספם ולאחר מכן הצניחו מישהו מלמעלה".

בנוסף, התייחס סלומינסקי לתביעת הדיבה של בנט נגד העיתונאי דרור פויר לאחר שהאחרון טען שבנט אמר שכל הערבים הינם גנבי מכוניות. “מופצים שקרים והשמצות בלי סוף לגבי דברים שלא היו ולא נבראו והגיע הזמן לטפל בזה. אנשי השמאל צריכים לחשוב עשר פעמים לפני שהם מפרסמים משהו כדי לדעת שהוא נכון וחשוב לבצע גם פעולות פחות נוחות כדי לחזק את המערכת ולהפוך אותה להגונה. מותר להביע עמדות הפוכות אבל להשמיץ וללכלך זה דבר שלא יכול להיות וצריך לעצור את זה. עכשיו הדבר נתון לפתחו של בית המשפט. אם הם ידעו לקם עניינים ולהפוך את הסיפור הזה לדוגמא.

בשולי הדברים התייחס סלומינסקי לטענות לפיהן בנט מנסה להעלים אותו, וכי הוא לא מופיע בתקשורת ובציבור בשל כך. “בדיוק כשטענו שאני נעלמתי הופעתי מול 6000 בני נוער ביחד עם נפתלי בנט. אנחנו חורשים בימים אלו את הארץ, את הישיבות, ואין שום בסיס לטענות הללו".