ניסיון נוסף: להוריד את הווליום למואזינים

נסיון נוסף לעצירת קריאות המואזין על ידי איסור השימוש במערכת כריזה בבתי תפילה. ח"כ יוגב:"החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 10:08 ט בחשון התשעז

ניסיון נוסף: להוריד את הווליום למואזינים
מיכאל יעקובסון, צילום: מיכאל יעקובסון

תושבי השכונות פסגת זאב, נווה יעקב והגבעה הצרפתית פועלים בחודשים האחרונים במחאה על הגברת הווליום של המואזין באיזור מגוריהם. בשבוע שעבר הגיעה קבוצת תושבים לישיבה של עיריית ירושלים והחלה לצעוק קריאות מואזין במטרה להפריע לקיום הישיבה, יום לאחר מכן הגיעו בשעת בוקר מוקדמת אל מחוץ לביתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, עם רמקולים והשמיעו את קריאות המואזין בקולי קולות.

ביום ראשון הקרוב תעלה לועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק שמטרתה לפתור את מצוקת תושבי ירושלים וכן את מצוקת כל תושבי ישראל החיים בסמיכות למסגדים מוסלמים. הצעת החוק שיזם ח"כ מוטי יוגב תאסור מבתי תפילה להשתמש במערכות כריזה.

"מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב- יפו ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שיגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים" נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה".

ח"כ מוטי יוגב מסביר כי "החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע כי בבתי תפילה ייאסר השימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים ולעיתים אף דברי הסתה".

הצעת החוק עלתה בעבר אך נתקלה באי הסכמות אקוטיות בועדת השרים לענייני חקיקה. לאחר גיבוש הסכמות בקרב חברי הקואליציה וועדת השרים, צפויה ההצעה לעבור הפעם. על הצעת החוק חתומים חברי הכנסת מיקי זוהר, נורית קורן, אברהם נגוסה, מירב בן ארי, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ'.