ניסיון לפשרה בחוק הגיור: כל הרבנים יוכלו לגייר, אך עם חתימה של הרב הראשי

בפגישה בין נתניהו, בנט ולבני נקבע כי חוק הגיור יקבע כהחלטת ממשלה, כל הרבנים יוכלו לגייר, אך רק באמצעות חתימה של אחד הרבנים הראשיים. האם הסאגה מגיעה לסיום?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 09:56 טו באלול התשעד

ניסיון לפשרה בחוק הגיור: כל הרבנים יוכלו לגייר, אך עם חתימה של הרב הראשי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כפי שדווח לראשונה ב'כיפה', אמש (ג') נפגשו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שרת המשפטים ויו"ר התנועה ציפי לבני ושר הדתות ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

הבוקר מתברר כי על סדר היום עמדה פשרה שתאפשר גם לכל רבני הערים והיישובים להקים בתי דין לגיור, אך לשמר את כוח הרבנות הראשית כפי שמבקשים הרבנים הראשיים, ורבים מרבני הציונות הדתית.

על פי הפשרה המסתמנת, צפוי ראש הממשלה להעלות להחלטת ממשלה את חוק הגיור כבר בשבוע הבא. על פי נוסח ההחלטה יתאפשר לכל רבני הערים ורבני היישובים לגייר, אך כל גיור מסוג זה יצטרף לקבל את חתימתו של אחד משני הרבנים הראשיים.

אפשרות נוספת שעלתה בפגישה הינה הכנסת ראש מערך הגיור לתוך ועדת הגיור, על מנת לגשר על הפער בין הרבנות הראשית לבית היהודי ולמפלגת התנועה.

זכור, לפני כשבועיים פורסם ב'כיפה' כי מסתמנת פשרה שתאפשר את סיום הסאגה סביב החוק השנוי במחלוקת. על פי הפשרה הוצע להקים ועדה בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב מדן, הרב נחום רבינוביץ' והרב צפניה דרורי שתקבע מי יוכל להקים בתי דין לגיור באופן פרטני. בעקבות אותו ניסיון חתמו מאות רבנים על עצומה הקוראת שלא לאפשר לחוק הגיור לעבור כל עוד הסמכות מי יוכל לגייר לא תישאר בידי הרבנות הראשית.

גורמים העוסקים בנושא מעריכים כי המפגש נעשה על מנת לפתור את המחלוקות לפני מושב החורף, זאת בעקבות תקציב המדינה שצריך לעבור וחשש כי יוזם חוק הגיור, ח"כ אלעזר שטרן, ילחץ להעברת החוק באופן אקטיבי במושב הכנסת הקרוב. אותם גורמים טוענים כי בנט מעוניין להגיע כבר להסדר שיאפשר העברת חוק הגיור כהחלטת ממשלה.