נחתם הסכם השכר עם הבלניות

נחתם הסכם שכר עם כ- 800 בלניות הפועלות בכל רחבי הארץ, לפיו הבלניות תקבלנה תוספת של 17.5%, וגם תוספת חד פעמית של 2,000 ש"ח. יו"ר אמונה ליאורה מינקה: "מברכת על ההישג החשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/16 13:56 יז בסיון התשעו

נחתם הסכם השכר עם הבלניות
דוברות, צילום: דוברות

הבוקר נחתם הסכם שכר עם כ- 800 בלניות הפועלות בכל רחבי הארץ, לפיוהבלניות תקבלנה תוספת של 17.5%, וגם תוספת חד פעמית של 2,000 ש"ח.

לדברי ליאורה מינקה, יו"ר תנועת האישה הדתית לאומית "אמונה": "היום זכו הבלניות, וזכה כל עם ישראל, בהכרה במקצוע החשוב הזה, מקצוע שיש בו אחריות ומסירות ואמונה רבה, ובצורך של הנושאות בו לגמול הולם ולתנאים של כבוד. תנועת "אמונה", כמי שיזמה וליוותה את מאבקן, ופעלה לפתרונו - מברכת על ההישג החשוב".

יצוין, כי תנועת אמונה פנתה בנושא השכר כבר לפני כשלוש שנים למשרד הדתות, בעקבות פניות רבות אליה של בלניות מכל רחבי הארץ. התנועה יזמה עוד בזמן כהונת הכנסת הקודמת דיון בוועדת כספים בראשות ח"כ סלומיאנסקי. והציפה את מצבן הקשה של הבלניות. לאחר הבחירות האחרונות חידשה "אמונה", יחד עם קבוצת "אדוות", את הבקשה לדיון בוועדת הכספים בראשות ח"כ גפני.

כבר בתחילת הקדנציה הצהיר גפני כי ""כל עוד אעמוד בראשות ועדת הכספים נושא שכר הבלניות לא יירד מסדר היום עד לפתרונו" והנושא אכן עלה לדיון מדי תקופה כח"כ גפני עוקב אחרי העניין.

יו"ר הוועדה הורה על הקמת ועדה מיוחדת שתדון בעניין. בוועדה היו חברים נציגי האוצר, המשרד לשירותי דת, המועצות הדתיות וההסתדרות (כנציגי הבלניות). עם זאת, גם בוועדה המיוחדת לא הצליחו להגיע לסיכום ולפתרון המשבר. בעקבות לחץ שהפעילה תנועת "אמונה" פנה ח"כ גפני שלשום למנכ"ל משרד הדתות בדרישה לחתימה מיידית על ידי נציגי המועצות הדתיות, והבוקר כאמור נחתם ההסכם.