נחשו מי יהנה מההטבה שיזם סלומינסקי

יושב ראש וועדת החוקה, ניסן סלומינסקי יזם הטבה לחבריו ראשי הוועדות של פטור ממס הכנסה על לינה בבית מלון בירושלים, שני לילות בשבוע. מי יהנה מההצעה המפנקת?

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/08/15 10:52 ח באלול התשעה

נחשו מי יהנה מההטבה שיזם סלומינסקי
shutterstock, צילום: shutterstock

החל מהחודש הקרוב זכאים 6 ראשי וועדות בכנסת המתגוררים במרחק של מעל 50 ק"מ מירושלים לשני לילות בבית מלון על חשבון המדינה מבלי לשלם על סכום זה מס הכנסה. למרות הזכאות היחיד שמתכוון לנצל את ההטבה הוא חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי מהבית היהודי המתגורר באלקנה ומשמש כיו"ר וועדת חוקה, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

לטענתו של סלומינסקי הוא מתקשה להגיע בבקרים בשעה מוקדמת ונאלץ לצאת מביתו בימי פעילות הוועדה בשעה 6 בבוקר כדי שלא להיתקע בפקקים. הוא הוסיף כי בניגוד לסתם חבר כנסת שיכול להגיע מתי שירצה, תהיה זו בושה אם כל המוזמנים יגיעו לוועדה מלבד היו"ר שיאחר.

עד עתה יכלו חברי כנסת המתגוררים 100 ק"מ מירושלים ללון במלון בבירה יומיים בשבוע מבלי לשלם על כך מס הכנסה. על פי ההחלטה חדשה גם יו"ר הוועדות המתגוררים מעל ל-50 ק"מ יזכו בהטבה של הפטור ממס הכנסה. מדובר בהטבה שעלותה למדינה מלבד עלות בתי המלון כתוספת של 1000 ₪ למשכורתו של סלומינסקי שלא ינוכו כמס הכנסה.

סלומינסקי מסר בתגובה כי "כך הוחלט בוועדת הכנסת שאני ל אחבר בה, שכל יושבי ראש הוועדות יהיו זכאים להטבה. חבר כנסת יכול להגיע מתי שהוא רוצה לוועדה. יו"ר ועדה חייב להיות בזמן ואפילו לפני הזמן. אני מגיע הרבה לפני כן כדי לשבת עם היועצים המשפטיים. מדובר בסך הכל ביומיים בשבוע. בימים שאצטרך להיות מוקדם ולעשות הכנות אהיה חייב לנצל את זה".