נחנכה "דרך הבנים" – נתיב מהיר לקריית ארבע ומערת המכפלה

כביש 3507 החדש ישמש שער כניסה אל קריית ארבע ומערת המכפלה. רוחבו של הכביש הוכפל והוא מעתה דו נתיבי ודו מסלולי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/11/12 18:39 כב בחשון התשעג

נחנכה "דרך הבנים" – נתיב מהיר לקריית ארבע ומערת המכפלה
יחצ, צילום: יחצ

שר התחבורה ישראל כץ חנך היום (ד') דרך חדשה למערת המכפלה בחברון ולקריית ארבע. כביש 3507 החדש, ישמש שער כניסה חדש אל קריית ארבע, מערת המכפלה והמחנה הצבאי הסמוך אליה בגבעת החרסינה. רוחבו של הכביש הוכפל והוא מעתה דו נתיבי ודו מסלולי.

"כחצי מיליון מבקרים פוקדים בכל שנה את מערת המכפלה. עבורם ועבור תושבי האזור והחיילים, זהו פרויקט בטיחותי שמשפיע ישירות על איכות החיים", אמר השר כץ בטקס שהתקיים ברחבת הכניסה למערת המכפלה, "דרך הבנים בעיר האבות אותה אנו חונכים כאן היום מחברת אותנו אל שורשי קיומנו כעם יהודי בארץ ישראל. אנו מחזקים את הקשר ומעמיקים את השורשים ונותנים היום תשובה ברורה לאבו מאזן - הבית שלנו בחברון ולא נוותר עליו. כאן התחילה ההתיישבות היהודית בארץ ישראל לפני 3,700 שנה וכאן נהיה לתמיד".

במצבו הקודם, הכביש לא עמד בתקנים ונמצא כקטע דרך מסוכן ביותר. "השיפורים הבטיחותיים, כללו סדרה של פעולות שהחלה עם הרחבת הדרך ונמשכה בסלילת מדרכות חדשות משני הצדדים עם מעקות בטיחות להולכי רגל, הקמת מפרדה קשיחה, ביצוע שיפורים גיאומטריים, הקמת תאורה והפיכת צמתים למעגלי תנועה. בשונה מרוב הכבישים שבאחריות החברה, זהו כביש הנמצא בתחום דרך עירוני והדבר מצריך תכנון מתאים של תשתיות ונהיגה זהירה מצד הנהגים", הסביר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס.

ראש המועצה קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, אמר כי הוא " בטוח שבימים הקרובים, מעבר לנושאים של כבישים, נפעל כולנו כדי לדחוף את הנושא של דו"ח אדמונד לוי. לנו בחברון יש מספר פרויקטים של בתים חדשים שנרכשו. עם הנושא של המגבלות של דו"ח טליה ששון שהיו נגמרות עם החלת דו"ח לוי, אני מניח שמצבנו היה הרבה יותר טוב והיינו יכולים להמשיך את ההתיישבות בכל יהודה ושומרון".