נחנכה אנדרטת זיכרון לזכר נרצחי הקרב בציר המתפללים שבחברון

בפיגוע הירי בציר המתפללים, שהתרחש לפני כעשור, נרצחו 5 שוטרי מג“ב, 4 חיילים ושלושה מאנשי כיתת הכוננות של קריית ארבע, כמו גם המח“ט באותה העת, אל“מ דרור וינברג ז“ל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 17:13 טו בכסלו התשעג

נחנכה אנדרטת זיכרון לזכר נרצחי הקרב בציר המתפללים שבחברון
חגי גלס, צילום: חגי גלס

אמש (ד‘) נחנכה אנדרטה לזכר הנרצחים בפיגוע הירי בציר המתפללים בחברון, עשור לאחר הקרב הקשה בו נהרגו 5 שוטרי מג"ב, 4 חיילי צה"ל ושלושה אנשי כיתת הכוננות של קרית ארבע, ו-14 ישראלים נוספים שנפצעו. בין ההרוגים היה אל"מ דרור וינברג ז“ל, מפקד החטיבה האזורית באותה תקופה.

מאות משתתפים נכחו באירוע הזכרון שהתקיים בהיכל התרבות קרית ארבע חברון בהשתתפות יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל חגי מרדכי, מפקד חטיבת יהודה אל"מ אבי בלוט, מפקדי חטיבת חברון בעבר וראשי רשויות מהאזור.

קודם האירוע נחנכה האנדרטה במקום האסון, בנוכחות משפחות הנרצחים ואנשי כיתת הכוננות, שעבור חלקם זו הייתה הפעם הראשונה בה נכחו במקום מיום שנפלו יקיריהם. האנדרטה לזכר הנופלים בקרב בציר המתפללים הוקמה ביוזמת מג"ב, צה"ל והמועצה המקומית קרית ארבע חברון.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר כי ”בקרב הזה נחשפו תעצומות הרוח והגבורה המפעמים בנו, המפעמים בכולכם. בקרב הזה התגלו עוצמות של מסירות והקרבה לצד אובדן איום, צער ושכול. הקרב הזה והאובדן הגדול שלצידו מסמנים יותר מכל את הערבות ההדדית".

ראש המועצה קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, ציין כי "בעזרת ה' נמשיך לעמול, ליצור ולפתח את עיר האבות, כמו את ההתיישבות והארץ כולה. כאשר קולות ההסתערות של לוחמי הסמטה ימשיכו להדהד באוזננו כציווי המצווה להמשיך ולהסתער על כל אתגר ולהמשיך כל הזמן לצמוח לפרוח ולשגשג".