נחנך היכל התרבות בקריית ארבע: "איננו זרים במולדתנו"

בצל הסערה הציבורית נפתח היכל התרבות בקריית ארבע, אשר יחל כבר בחודשים הקרובים בהעלאת הצגות ממיטב התיאטראות בישראל. יו"ר הכנסת: הקמת ההיכל היא תשובתנו הציונית לפלסטינים

חדשות כיפה אורי פולק 19/09/11 21:44 כ באלול התשעא

נחנך היכל התרבות בקריית ארבע: "איננו זרים במולדתנו"
מועצת קריית ארבע, צילום: מועצת קריית ארבע

על רקע הסערה הציבורית סביבו, נחנך הערב (ב') היכל התרבות בקריית ארבע, בטקס חגיגי בו השתתף יו"ר הכנסת ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר.

"הציבור באזור יהודה אכן ראוי למקום כזה, אך חשוב לא פחות, זה הביטוי לחיים שחוזרים, מתעוררים ומשתרשים בעיר האבות", אמר לוינגר עם פתיחת האירוע. "בחנוכת אולם זה אנו מבטאים את העובדה שכאן חיים, בונים, יוצרים, נוגעים בנימי הרגש, מחוללים עשייה תרבותית חיובית ומשמעותית. זו בהחלט מתנה גדולה לקרית ארבע לרגל חגיגות ה-40 שנה להקמתה", הוא הוסיף.

(צילום: באדיבות מועצת קרית ארבע חברון)



לוינגר אף התייחס לביקורת על פתיחת היכל התרבות במקום ואמר כי הוא "בטוח שיבוא יום שכל המחרימים למיניהם יבינו את חשיבות המקום לעם ישראל וירצו מאוד להופיע באולם זה, מול הקהל האיכותי של אזור יהודה. אך בינתיים, עד שזה יקרה, נקבל בברכה את אלו שלעיתים חושבים אחרת מאיתנו אך מבינים שאנו עם אחד, גם אם יש דעות שונות, ויודעים להדגיש את המאחד ולא את המפריד".

ח"כ ריבלין בירך אף הוא על פתיחת ההיכל וציין כי ישנה משמעות מיוחדת להקמתו, ערב ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית. "דווקא בימים אלה, בהם טורחים הפלסטינים בניסיונם הנואל לגייס את הקהילה הבינלאומית במטרה לכופף את ידיה של מדינת ישראל, יש חשיבות יתרה לחנוכת היכל התרבות בקרית ארבע. יש בתוכנו מי שחושבים כי השתנו הזמנים, שאנו מצויים בעידן של יחסים הדדיים, של הכרה בקיומו של האחר ובזכותו להגדרה עצמית". לדבריו, "לא שבנו לארצנו, כדי להיות כלי משחק ביד האומות. חנוכת היכל התרבות הזה היא תשובתנו הציונית והמדינית, הברורה: אנחנו כאן, איננו זרים במולדתנו".

השר סילבן שלום הדגיש את עובדת היותה של קריית ארבע "ערש התרבות" היהודית וביקש לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת נסיעתו לארה"ב. "אתה לא לבד, אתה יוצא לשם בזכות כל אבות האומה ובחיזוק ובכוח של אברהם אבינו יצחק יעקב רחל לאה והאמהות. בשמם אתה יוצא לשם", ציין השר שלום.

כאמור, חרף הסערה הציבורית צפויים כבר בחודשים הקרובים לעלות מספר הצגות בהיכל התרבות החדש, דוגמת ההצגות "פולארד" ו"יום שלישי עם מורי" של תיאטרון הקאמרי, וההצגות "שם פרטי" ו"אחרון ימיה" של תיאטרון בית לסין.