נחנך בית הספר הממלכתי-דתי הראשון ביפו

את הקמת בית הספר הוביל הגרעין התורני המקומי, בתמיכתו של שר החינוך, אשר ציין בטקס החניכה כי "הציונות הדתית נהפך למנוע רב עוצמה בחברה הישראלית"

חדשות כיפה אורי פולק 22/12/11 10:46 כו בכסלו התשעב

נחנך בית הספר הממלכתי-דתי הראשון ביפו
ששון תירם, יחצ, צילום: ששון תירם, יחצ

לאחר 25 שנה בהן לא פעל בית ספר דתי בעיר יפו, נחנך אתמול (ד') בית הספר הממלכתי דתי הראשון בעיר, שהוקם בזכות הגרעין התורני הפועל בעיר ובסיועו של שר החינוך, גדעון סער. באירוע חניכת בית הספר השתתף רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

הגרעין התורני "קרן קהילות" הגיע ליפו לפני כארבע שנים, והקים בעיר שתי מעונות ושלושה גני ילדים. לפני כשלוש שנים, הקים הגרעין את ישיבת ההסדר "שירת משה" הפועלת בעיר ובתחילת שנת הלימודים הנוכחית, חנך הגרעין את בית הספר "יפה נוף".

"החזון שלנו מעבר להבאת משפחות צעירות ליפו הוא שמשפחות מקומיות שעד היום רצו לעזוב את יפו יישארו ביפו. לאור השינוי החיובי שמתחולל, ברוך ה' היום מאות משפחות נשארות ביפו בגלל הגרעין התורני", אמר אתמול מנכ"ל הגרעין, איתי גרנק.

(צילום: ששון תירם, יחצ)


שר החינוך הודה אתמול ש"הקמת בית הספר החדש לא הייתה מתאפשרת ללא הגרעין התורני שהגיע לעיר, הגעת הגרעין התורני הוא חלק ממהלך חברתי הגדול של הציונות הדתית המבין שהגשמת הציונות - לא הסתיימה. כבר אמרתי פעמים רבות "הציונות הדתית נהפך למנוע רב עוצמה בחברה הישראלית, כשבניו משולבים בעמדות מפתח בצה"ל, בביטחון, בהתיישבות בחינוך ובאקדמיה".

שי תובל, מנכ"ל "קרן קהילות" המאגדת את פעילותן של הגרעינים התורניים, הודה בטקס לשר החינוך ואמר כי פתיחתו של בית הספר ביפו "מהווה אות לכך שמפעל הגרעינים התורניים רואה כחובה לחזק את מערכת החינוך הממלכתית דתית, בכל רחבי הארץ".