נחום ברנע מתנצל: דברים שפרסמתי בשם איילת שקד אינם נכונים

הפובליציסט נחום ברנע פרסם בסוף השבוע ציטוט בשם איילת שקד בו נאמר "אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם", והתנצל: "הוטעתי. הדברים לא נאמרו על ידה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 10:00 טו בכסלו התשעה

נחום ברנע מתנצל: דברים שפרסמתי בשם איילת שקד אינם נכונים
עידו קינן -cc-by-sa, צילום: עידו קינן -cc-by-sa

"אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם", כך כתב הפובליציסט נחום ברנע בטורו במוס,ף שבת של העיתון 'ידיעות אחרונות', כשהוא טוען שמדובר בציטוט מפי חברת הכנסת איילת שקד. הדברים קוממו את שקד, שטענה שלא מדובר כלל בציטוט שלה אלא בציטוט של חברת הכנסת.

היום (א') פרסם ברנע התנצלות ב'ידיעות' בו הבהיר כי לא בדק את המידע לעומק והוא מתנצל על פרסומו בשמה של איילת שקד. “המשפט 'אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם' שיוחס בטור ב'מוסף לשבת' לאיילת שקד מהבית היהודי, לא נאמר על ידיה. הוא נאמר על ידי חברת כנסת אחרת, ולא בדיוק בנוסח הזה. מקור במשרד המשפטים הטעה אותי. אני מתנצל בפני איילת שקד ובפני הקוראים על הטעות"”.

(צילום: צילום עצמי)

לא מדובר בפעם הראשונה בה ברנע טועה בהתייחסויות שלו לציונות הדתית ולבית היהודי. ביוני האחרון, רק מספר ימים לאחר חטיפתם של שלושת הנערים בגוש עציון, יצר ברנע סערה, לאחר שכתב לגבי משפחות החטופים, “כל משפחה מתמודדת עם אסון מהסוג הזה בדרכה, יש מי שמסתגר בשתיקה, יש מי שתר אחר מיקרופונים, יש מי ששומר את מצוקתו לעצמו, יש מי שחולק אותה עם העולם כולו. משפחות הנערים בחרו במיקרופונים".

בעקבות דבריו של ברנע שטף גל של מחאה את הרשת, בדרישה מעיתון ידיעות אחרונות להתנצל על פרסום הדברים. "קומם אותי לקרוא את הדברים האלה", מספרת לכיפה שפרה ארליך קופל, המעצבת הגרפית שעומדת מאחורי סטטוס וויראלי שצבר מאות שיתופים. "הרגשתי שלכאורה הוא מדבר על סולידריות, אבל בפועל הוא הציג את משפחות כרודפות אחרי התקשורת, כהורים שפועלים כדי לקדם את את האג'נדה שלהם. זה פשוט דוחה ומגעיל".

באוגוסט, תקף העיתונאי קלמן ליבסקינד את ברנע על דברים כנגד הציונות הדתית, והמכינה הקדם צבאית בעלי, שפורסמו וכינה אותו 'מנוול'. ברנע כתב על רקע טענות כנגד אנשי הצבא "הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי. אל הטענות שהם מעלים בציבור מתלווים ביטויים משיחיים, חרד"ליים, שמקומם לא יכירם בצה"ל".

ליבסקינד תקף את ברנע בתגובה וכתב בדף הפייסבוק שלו. "נחום ברנע הוא איש מנוול. הפכתי בראשי את הטור שלו כל השבת, ניסיתי לחפש מילה אחרת שתתאר את האיש, ולא מצאתי".

ליבסקינד מציין כי "נופלי מבצע צוק איתן היו פסיפס הכי אמיתי והכי מגוון של החברה הישראלית. דתיים וחילוניים, מתנחלים וקיבוצניקים, בני עולים מחבר המדינות ומאתיופיה ובני תל אביב וסביון". לדבריו עיתון ידיעות אחרונות הקדיש 'חלק נכבד מדפיו' לכתבות אודות שלושה בני הציונות הדתית - בתוכם סגן הדר גולדין ז"ל וסגן איתן, שניהם בוגרי המכינה הקדם צבאית בעלי. "לא נחום ברנע, עלי היא לא ישיבת הסדר", כתב בציניות.

"המכינה הקדם צבאית בעלי הצמיחה במהלך 26 שנות קיומה שדרה מרשימה של מפקדים. עד המבצע הנוכחי, שילמו בחייהם על הגנת המדינה 22 מבוגריה. סא"ל עמנואל מורנו, רס"ן רועי קליין ורס"ן אלירז פרץ הם מהידועים שבהם. במבצע צוק איתן נפלו עוד שניים, סרן צבי קפלן וסגן הדר גולדין. אתר האינטרנט של המכינה מלמד על עוד שלושה בוגרים - מ"פ בצנחנים, מ"מ בגולני וחייל שלו - שעדיין מאושפזים בבתי החולים אחרי שנפצעו בקרבות בעזה", כתב ליבסקינד. "ידיעות אחרונות, כאמור, מצא לנכון להקדיש את דפיו לראיון עם צור, אחיו התאום של גולדין ועם סגן איתן, סגן מפקד פלס"ר גבעתי".

"בסיטואציה כזו, בימים האלה של הלחימה, כשמשפחת גולדין טרם קמה מהשבעה על בנה, כדי לכתוב ש"הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי", עיתונאי צריך להיות גם מנותק ממה שכותב העיתון שלו וגם מנוול במידה יוצאת דופן", תקף ליבסקינד בסיום דבריו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן