נחום ברנע ברגע של בורות

הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות רצה להביא אנקדוטה בטור סיכום הנשיאות אך הפגין במקום זאת חוסר ידיעה בטקס דתי בסיסי, כשטען שבאירועי שבע הברכות אומרים כל יומיים ברכה אחת. אופס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/06/14 11:33 יג בסיון התשעד

נחום ברנע ברגע של בורות
עידו קינן -cc-by-sa, צילום: עידו קינן -cc-by-sa

הבוקר (ד'), סיכמו בידיעות אחרונות את המרוץ הסוער לבחירות לנשיאות וכצפוי, כעיתון מכובד, הביאו את דבריו של הפרשן הבכיר של העיתון וזוכה בפרס ישראל לעיתונות נחום ברנע, בעמוד השני של העיתון, אחד העמודים המשמעותיים ביותר.

ברנע סקר את מאחורי הקלעים של הבחירות ובין היתר הביא אנקדוטה, הנוגעת לחתונתה של בתו של אריה דרעי. בעוד שלפני כיומיים, כתב ברנע, לא הוזמנו שלושת המועמדים לבחירות, הערב יופיעו שני אורחי כבוד - הנשיא היוצא שמעון פרס והנשיא הנכנס רובי ריבלין.

הבעיה? בניסיון להוסיף מעט צבע לפסקה טעה הפרשן הבכיר במושג בסיסי ביהדות, הנוגע לאירועי שבע הברכות. “היום תתקיים שוב מסיבה אצל דרעי", כתב ברנע. “כמו בפלייאוף באן-בי-איי, כל יומיים משחק, כל יומיים ברכה. הפעם הברכה היא 'שהכל ברא לכבודו'. שני אורחי הכבוד יהיו הנשיא שמעון פרס והנשיא הנכנס רובי ריבלין".

לו זוכה פרס ישראל לעיתונות היה טורח לעשות בדיקה קצרצרה עם דתי כלשהו היה מגלה שהוא לא יכול היה לטעות יותר. לא אומרים ברכה פעם ביומיים, אלא דווקא אומרים את כל שבע הברכות בכל יום. אבל מה משנים הפרטים האמיתיים כשאתה הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות?

(צילום: צילום עצמי)

באמצעות אליישיב רייכנר