נחום ברנע: בנט מכניס לממשלה חרד"לים חשוכים

הפובליציסט הבכיר של ידיעות אחרונות השתלח באופן יוצא דופן בחריפותו נגד בנט והציונות הדתית וטען שבנט מכניס לכנסת חרד"לים חשוכים, עבדים לרבנים שנגועים בגזענות". בנט בתגובה: תתבייש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/12/14 18:52 כא בכסלו התשעה

נחום ברנע: בנט מכניס לממשלה חרד"לים חשוכים
עידו קינן -cc-by-sa, צילום: עידו קינן -cc-by-sa

השתלחות יוצאת דופן מפי נחום ברנע, הפובליציסט הבכיר של ידיעות אחרונות ב'מוסף לשבת' נגד בנט, וקהל הבוחרים המגיע מהציונות הדתית.

בטורו, בכפולה הפותחת של 'המוסף לשבת' תקף ברנע בחריפות את בנט וטען: "ההתלהבות של בנט אמיתית. יש בו חן של נער מתבגר, של מדריך בתנועת נוער. אבל כאשר הפשטנות הנערית הזו מושכת עשרות אלפי מצביעים צעירים, כאשר היא מכניסה לממשלה ולכנסת חרד"לים חשוכים, עבדים לרבנים שנגועים בגזענות, בשנאת זרים, בקנאות דתית ולאומנית, ועוד קוראת לדבר הנאצה שלהם 'ערכים יהודיים', כאשר היא מוציאה מעטיני השלטון מאות מיליוני שקלים למטרות לא ראויות, מטרות שהבוחרים הצעירים לא קראו עליהן אף פעם בפייסבוק - הקסם הופך להונאה".

"בנט עלול יום אחד להתגלות כחלילן מהמלין, שבקסם נגינתו משך את ילדי העיר אחריו עד שהטביע אותם בנהר", הוסיף ברנע. "נתניהו יכול להפליג בנאומים רטוריים, להפחיד ולאיים על חצי עולם, אבל כאשר הוא נדרש לאשר פעולות צבאיות, אין זהיר ממנו. אצל בנט קשה לדעת. הוא מאמין ברטוריקה שלו וזה מסוכן".

בנט הגיב על הדברים בחריפות לא פחותה בצאת השבת. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, שאל בנט "במה אנחנו פחות ישראלים ממך?", ואמר לו להתבייש. "כך מכנה נחום ברנע את ה"בוחרים של בנט". כך כונו מליוני ישראלים, מבוגרים, צעירים, דתיים וחילונים, בעיתון יום שישי במדינת ישראל".

"אז פעם אחת נגיד את זה ברור, מר ברנע וכל מי שעוד חושב כמותך (אתם הולכים ומתמעטים): זמנך עבר", הוסיף בנט. "ההסתה ללא תגובה נגמרה. זה לא יהיה יותר"

"המדינה שאתה מכיר - זאת שהאליטות התקשורתיות, המשפטיות והאקדמיות שייכות לצד אחד, שמאל אולטרה קיצוני של המפה הפוליטית - המדינה הזאת התפכחה. הזמן שבו יכולת לירוק אותיות הסתה על דפי העיתון, ואיש לא יפצה פה, נגמר. אנחנו לא שותקים, לא מתביישים, אין לנו שום רגשי נחיתות. ההיפך".

"הציבור הלאומי החליט להרים את הראש. החלטנו להרים את הראש בגאווה על מי שאנחנו: אוהבי העם, אוהבי התורה, אוהבי הארץ. החלטנו להרים את הראש של האנשים במדינה: להפסיק את המגננה, להפסיק את ההתרפסות בפני האוייבים, להפסיק לשתוק בתקשורת זרה או בכנסים בארצות הברית מכובדים ככל שיהיו".

"אני לא מבין, ולא אבין, את הרצון שלך לברוח כל הזמן: לברוח מהארץ שלנו, לברוח מהמסורת היהודית שלנו, לברוח מהסולידריות של העם שלנו", כתב בנט. "מה עבר לך בראש כשכתבת את מאמר השטנה?".

"במה אנחנו פחות טובים ממך, מר ברנע? האם לא הקרבנו מספיק קורבנות על הגנת המדינה כדי להתקבל למועדון? האם אנחנו משכילים פחות? האם אנחנו ישראלים פחות? מה חשבת, למען השם, כשישבת וכינית את הבוחרים שלי "חשוכים שונאי זרים"? הדברים שכתבת אינם ראויים לדפוס. הרצון להשתיק את רוב העם, להעליב אותו, להכפיש אותו, לקרוא לו בשמות גנאי - מפתה. גם הפרידה של האליטות ממושבן הבטוח קשה - אבל תביטו רגע החוצה: זה קורה, ממש עכשיו, גם בזמן שקראת את זה. העם התעורר, אתה כנראה נרדמת על המקלדת, וזה מה שיצא. תתבייש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן