נזכרו: הבית היהודי מגנה את הרס המבנים ביהודה ושומרון

הבית היהודי הגיבו על הפינויים ביהודה ושומרון רק לאחר שארבעה מבנים נהרסו. "לא יתכן שתהיה אכיפת חוק סלקטיבית ונלהבת". בנט עדיין שומר על שתיקה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 15:49 יד באייר התשעד

נזכרו: הבית היהודי מגנה את הרס המבנים ביהודה ושומרון
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

נזכרו לאחר הרס ארבעה מבנים במעלה רחבעם. הבית היהודי פרסם הודעה המגנה את ההרס ביהודה ושומרון בעוד כוחות המנהל האזרחי ממשיכים את הפינוי במעלה רחבעם. "הריסת מבנים ביהודה ושומרון חייבת להיפסק באופן מיידי", כתבו. "לא ייתכן שתהיה אכיפת חוק סלקטיבית ונלהבת , כשהורסים בתים ביו"ש , בעוד אלפי בתים לא חוקיים של בדואים בנגב עומדים על תלם".

עוד הוסיפו ואמרו "הבית היהודי תפעל להגברת הבניה ביו"ש ולהחלת חוק אחיד על כל שטחי ישראל".

תושבי גבעת אסף, מעלה רחבעם ורמת גלעד ממתינים בחשש כבד להגעתם של מאות חיילים, שוטרים, לוחמי מג"ב ונציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, לפינוי מסיבי שיכלול 28 מבנים ביישובים בימים הקרובים, אך מהבית היהודי לא נשמעת כמעט מילה נגד ההרס הצפוי.

כזכור, הבוקר (ד') פורסם ב'כיפה' כי בעוד הפינוי של מעלה רחבעם, גבעת אסף ורמת גלעד הופך לעובדה מוגמרת 11 מתוך 12 חברי הבית היהודי שמרו על שתיקה בכל הקשור להרס.

בבית היהודי טענו כי מאחורי הקלעים הם פועלים למניעת ההרס אך בעוד הם טענו זאת בוצע הרס של ארבעה מבנים במעלה רחבעם. מדובר במסע ההרס והפינוי הגדול ביותר, כפי הנראה, מאז פינוי עמונה ב-2006, שם בוצעה אלימות קשה בידי השוטרים, כשבין הפצועים גם חבר הבית היהודי ח"כ מוטי יוגב.

גורמים בציונות הדתית מותחים ביקורת על כך שמהבית היהודי לא נשמע גינוי פומבי בנוגע להרס הבתים. "בכל נושא אחר בנט כבר היה מעלה שלושה סטטוסים בפייסבוק וראיונות בכל האתרים ופתאום כאן אנחנו לא שומעים ממנו מילה. כשהם נבחרו אמרו לנו שהם יחזקו את יהודה ושומרון. למה אנחנו לא שומעים מהם אמירה בנושא הפינוי שעומד להתבצע?".

ביוני 2012, לפני שנבחר לכנסת, צולם נפתלי בנט על רקע גבעת האולפנה ואמר "הבתים הללו הם לא אוהל, לא קרוון, זה בתים עם אנשים, מאות משפחות שגרות בבתים האלה שהממשלה הזאת, הכביכול ימנית הולכת להרוס". עוד הוסיף כי "עם ישראל ברובו הגדול בעד ההתיישבות, בעד ארץ ישראל, בעד בניה ונגד הרס. רוב עם ישראל בחר בממשלה כדי לבנות ולא כדי להרוס". בנט הוסיף ואמר כי זו כמובן הסיבה להצביע עבורו אך כאמור, בעוד בתים צפויים להיהרס במעלה רחבעם שומר יו"ר הבית היהודי על שתיקה וכמוהו גם שר השיכון והבינוי אורי אריאל.

היחידים שהתבטאו הבוקר (ד') בנושא הפינוי הצפוי היו ח"כ יוני שטבון וח"כ אורית סטרוק. שטבון, אשר הגיע לגבעת אסף, אמר "אני קורא למשרד הביטחון להציג עמדה ברורה מול החלטת הבג"ץ לפנות משפחות שבחרו להיות חלוצות וליישב את הארץ". על תנועת שלום עכשיו שעומדת מאחורי המהלך המשפטי הנוכחי לעקירת התושבים אמר שטבון כי מדובר ב"מיעוט הזוי וקיצוני שמאס בערכי הציונות וההתיישבות. עוד הוסיף כי "דווקא בתקופה זו על הכנסת והממשלה חובה לקדם ולפתח את ההתיישבות ביו"ש ולא לגרש יהודים מביתם".

אורית סטרוק מסרה בשם ראשי שדולת א"י בכנסת: "הרס הבתים במעלה רחבעם הוא שיא של אכיפת חוק מפלה ודראקונית, שמתבטאת בצווי התיחום, צוים שגובשו ונחתמים אך ורק נגד יהודים. גם העובדה שהצלחנו למנוע את הריסת הרוב הגדול של המאחזים המתוחמים, אינה מצדיקה את ההרס המתבצע כעת. נפעל לביטולם של צוי התיחום כמו גם לכל אכיפה מפלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן