נזיפה לח"כ מוטי יוגב על התבטאות נגד בית המשפט העליון

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה ביוגב בשל התבטאויותיו הקודמות נגד בית המשפט העליון ונגד השופט עוזי פוגלמן

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/12/15 16:06 יא בטבת התשעו

נזיפה לח"כ מוטי יוגב על התבטאות נגד בית המשפט העליון
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת ביקרה את חבר הכנסת מוטי יוגב בעקבות התבטאותו נגד שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, על החלטתו לעכב הריסת בתים של מחבלים רוצחים.

"שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב", אמר יוגב. ''על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים''.

לגבי תלונות על קריאתו לעלות עם דחפור D9 על בית המשפט העליון קבעה ועדת האתיקה כי מדובר באמירה בוטה, חריפה ומקוממת אולם הועדה לא הטילה עונש והסתפקה בנזיפה בלבד.

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר בתגובה כי הוא מכבד את הועדה אך דוחה את החלטתה "אני מוקיר ומכבד את בית המשפט העליון". "יחד עם זאת, לא יעלה על הדעת שחבר כנסת נבחר, המייצג ציבור, לא יוכל לבקר את מערכת המשפט ואת עמדות שופטיה. לא היה בדבריי כלפיי בית המשפט שום קריאה לאליצות ולהסתה".

עוד הוסיף יוגב כי מדובר בהחלטה שמסכנת את הדמוקרטיה הישראלית "החלטה זו של ועדת האתיקה מסכנת את הדמוקרטיה ומנסה לחסום את פי הנבחרים מלבקר את המערכת המשפטית. לא ארתע מלבקר את מערכת המשפט או את מי משופטיה שישפוט בחוסר צדק, חוסר מקצועיות, או חוסר מוסר".

כזכור, לפני מספר שבועות, נענש ח"כ יוגב מכיוון שלא הצביע יחד עם הקואליציה ובכך הזיק למשמעת הקואליציונית.