נושמים לרווחה:בימין מבקשים לזרז את המו"מ לצירוף ליברמן לקואליציה

שרים וחברי כנסת מהימין מברכים על האפשרות לצרף את ישראל ביתנו לממשלה, וחושבים כי ממשלת אחדות עם המחנה הציוני תהיה טעות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 15:20 י באייר התשעו

נושמים לרווחה:בימין מבקשים לזרז את המו"מ לצירוף ליברמן לקואליציה
Alex Kolomoisky, פלאש 90, צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90

לאחר הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנוגע לבחינת האפשרות של כניסה לממשלה, שרים וח"כים מהליכוד מגיבים למהלך, וחושבים כי הוא יהיה עדיף על ממשלת האחדות עם המחנה הציוני.

שר התחבורה ישראל כץ אמר, כי ישראל ביתנו היא שותפה טבעית לממשלה: "אני מברך על הודעתו של אביגדור ליברמן ועל נכונותו להצטרף לקואליציה", אמר כץ והוסיף: "יש לקיים מו"מ מהיר על מנת לאפשר את הצטרפותה לטובת קידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

השר זאב אלקין אמר כי יש צורך לזרז את המשא ומתן עם ישראל ביתנו, כיוון שהיא לא תפגע ביציבותה של הממשלה ובאופיה הימני: "אני קורא לראש הממשלה לבדוק ברצינות את אפשרות הרחבת הממשלה במשא ומתן מואץ עם ישראל ביתנו. עדיף לבנות ממשלה יציבה של המחנה הלאומי בהתאם למה שהבטחנו לבוחר, מאשר ללכת להקמת ממשלת אחדות מדומה, שלא תהיה יציבה וגם תפגע בליכוד, במחנה הלאומי ובכלל באמון הציבור הישראלי במערכת הפוליטית".

גם חבר הכנסת מיקי זוהר התבטא בעניין, ואמר כי מכיוון והעם הצביע לממשלת ימין, יש צורך לצרף את ליברמן לממשלה, כי המחנה הציוני עלול לגרום לויתורים:"צירופו של ליברמן לממשלה עדיף על האפשרות האחרת. צירוף המחנה הציוני עלול להביא לוויתורים אידיאולוגים לפגיעה בהתיישבות ולהקמת מדינה פלסטינית. העם הצביע לממשלת ימין ואסור לנו לפעול בניגוד לרצונו".

יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם, התייחסה גם כן לאפשרות שליברמן יצטרף ואמרה :"ליברמן הוא השותף הטבעי לקואליציה.לליברמן אין מה לחפש באופוזיציה יחד עם מפלגות שעמדותיהן הפוכות משלו. טבעי שייכנס לממשלה".

לפני כן אמרה מועלם כי הבית היהודי לא יוכלו לשבת בממשלה עם המחנה הציוני, אם הרצוג לא יפעל לסיפוח גוש עציון ולא יסדיר את בתי עמונה:"אם בוז'י יסדיר את בתי עמונה אני בהחלט חושבת שיש לו מקום בממשלה. אם בוז'י שאמר שכרגע אין פתרון עם הפלשתינאים, ויפעל לסיפוח גוש עציון ודאי יש לו מקום בממשלה. אם לא על בסיס קוי יסוד אלו, אני לא רואה איך הבית היהודי תוכל לשבת בממשלה עם המחנה הציוני. אי אפשר לרמות את הציבור פעמיים. כל מי שהתלבט והצביע נתניהו במקום הבית היהודי בשביל שלא תוקם ממשלת שמאל מקבל היום יריקה בפנים".