נוגעים בשמיים: המצפור הגבוה ביש"ע נחנך בגוש עציון

המצפור החדש, הממוקם על אם דרך האבות הקדומה ועל קו פרשת המים, סמוך לנווה דניאל, מאפשר הצצה מגובה של 1,000 מטר על הר הבית והרי ירושלים, רצועת עזה והים התיכון - ואפילו הרצליה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/04/13 13:32 טז באייר התשעג

נוגעים בשמיים: המצפור הגבוה ביש"ע נחנך בגוש עציון
יחצ, צילום: יחצ

כאשר נופיה של ישראל נפרשים לנגד עיניהם, חנכו היום (ו') בגוש עציון, את בנייתו של 'מצפור ה-1000' בנקודה הגבוה ביותר ביש"ע, ביישוב נווה דניאל. קק"ל, עמותת תיירות גוש עציון ומועצת גוש עציון, הצטרפו ליוזמים, משפחת מקובסקי שרצו להנציח את מות הוריהם - פרידה ושמואל מקובסקי ז"ל, והביאו להקמת המצפור אשר נמצא על אם דרך האבות הקדומה ועל קו פרשת המים, סמוך למגדל המים בנוה דניאל.

קרן קיימת לישראל השקיעה בפרויקט כ-350,000 שקלים. המקום מציג תצפית יפיפייה של 360 מעלות, ממנה ניתן להשקיף לעבר הר הבית והרי ירושלים מצפון, ההרודיון, הרי אדום והרי גלעד ממזרח, רצועת עזה והים התיכון - מעזה בדרום ועד הרצליה במערב. הישוב והתצפית מתחברים ל"דרך האבות".

בנוסף, קיימת במקום אבן מיל רומי אשר מהווה אבן דרך ברצף האבנים הרומיות שנמצאות באזור. מנקודת התצפית ניתן גם לראות את מקום נפילתה של שיירת 'נבי דניאל' במלחמת תש"ח. במקום מבקרים מטיילים המגיעים לאזור ולכן נמצא כי יש להתאימו כאתר קולט קהל, לשדרגו ולהציב אותו בשורה הראשונה עם עוד עשרות מצפורים שקרן הקיימת לישראל יזמה והקימה.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר בטקס כי "אנו שמחים וגאים להניף היום את דגל המדינה בנקודה הגבוה ביותר בהרי יהודה. אירוע חשוב זה מהווה חיזוק לאחיזתנו בנחלת אבותינו. מיקום התצפית בנקודה אסטרטגית זו מאפשר להעלות מדרגה בהסברה על חשיבות ההתיישבות בבחינת ’טוב מראה עיניים‘“.