נהרס כרם במאחז עדי עד; שישה מתיישבים נעצרו

ח"כ אורי אריאל שהגיע מיידית אל המקום, הצליח לעצור את הפינוי באמצעות צו זמני של בג"ץ. "על כל שתיל שייעקר, נפעל לנטיעת כרם חדש", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 29/08/11 13:09 כט באב התשעא

נהרס כרם במאחז עדי עד; שישה מתיישבים נעצרו
אילוסטרציה, צילום: אילוסטרציה

כרם הממוקם במאחז עדי עד נהרס היום (ב') בפינוי על ידי כוחות רבים של יס"מ ומשטרה, סמוך ליישוב שילה שבבנימין. בעימותים שפרצו במקום עם כוחות הביטחון, נעצרו שישה מתיישבים.

הכרם שנהרס היה שייך לאחד מתושבי המקום. מעמדו החוקי של המקום איננו ברור ונתון במחלוקת קרקעות עם הפלסטינים, בעקבותיה החליטו המתיישבים לעתור לבג"ץ על מנת להסדיר את הבעלות על הקרקע. עוד טרם נידון הנושא בבג"ץ, נהרס היום חלק גדול מן הכרם ונעקר מן המקום.

העקירה הופסקה לאחר שח"כ אורי אריאל הגיע אל המקום ודרש ממפקדי הכוחות להפסיק לאלתר את הפינוי. "על כל שתיל שייעקר, נפעל לנטיעת כרם חדש, בעזרת השם", אמר ח"כ אריאל לכיפה. בעקבות התערבותו בשטח הוציא בג"ץ צו להפסקת הריסת הכרם - והכוחות התפזרו מהמקום.

בארגון "חננו" המייצג משפטית את המתיישבים ציינו כי במהלך הריסת הכרם נעצרו שישה תושבים. ארבעה נעצרו בעימותים בכרם עצמו ושני נערים נוספים נעצרו במחסום משטרתי שהוקם בשער הישוב שבות רחל.

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, מסר כי "מפליא כל פעם מחדש איך שר הביטחון מרשה לעצמו להתעסק בזוטות כמו כרם במאחז בבנימין כשביטחונם של מיליון איש מופרע מדי יום על ידי טילים מעזה. מסתבר שהאיפוק וההימנעות מפעולות נוגעות רק לרוצחים ומחבלים אך מול מתיישבים יהודיים נוקט הרמטכ"ל במיל' במלוא הנחישות".