נהרס בשכם ביתו של אחד מהמעורבים ברצח הזוג הנקין

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של אחד מחברי החוליה שהייתה מעורבת ברצח הזוג הנקין לעיני ילדיהם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/05/16 08:53 כה בניסן התשעו

נהרס בשכם ביתו של אחד מהמעורבים ברצח הזוג הנקין

כוחות צה"ל הרסו במהלך הלילה (שלישי) את ביתו של המחבל זיד זיאד ג'מיל עמר בעיר שכם, שהיה מעורב ברצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד שנרצחו לעיני ילדיהם בפיגוע ירי באוקטובר האחרון. במקום התפתחו הפרות סדר אלימות מצד התושבים.

כזכור, לפני כחמישה חודשים כוחות הנדסה של צה"ל ויחידת "אגוז" הרסו ביתו של המחבל ראג'ב אחמד מוחמד עליוה, שעמד בראש החוליה שרצחה את בני הזוג הנקין. הריסת הבית בוצעה בדאחיה שבשכם בהתאם להנחיית הדרג המדיני. עליוה גייס את חברי החוליה, הנחה אותם להוציא לפועל פיגועים וכן סיפק להם את כלי הנשק.

הריסת בית ראש החוליה מתרחשת לאחר שנהרסו בתיהם של יתר חברי החוליה בחודש נובמבר האחרון. כזכור, כוחות צה"ל הרסו את בתיהם של שלושה מחברי חוליית חמאס שאחראית לרציחתם של בני הזוג הנקין, יחיא מוחמד נאיף עבדאללה, סמיר זהיר אבראהים כוסא וכרם לוטפי פתחי רזק.

כזכור, בערב חג הפסח הורה בג"צ שלא להרוס את בתי חלק מהמחבלים שהיו מעורבים ברצח בני הזוג הנקין. העתירה שהוגשה על ידי משפחות המחבלים התקבלה על ידי בג"צ שהוציא צו ביניים המונע את הריסת הבתים. הסיבה - שניים מתוך שלושת המחבלים היו "רק" במעגל השני ולכן על המדינה להבהיר את מדיניותה בנושא.