נהרס בית המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד

כפי הוראת בג"צ: כוחות צה"ל הרסו במהלך השבת בכפר יטא את בית המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד בפתח ביתה בעתניאל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/06/16 10:05 ז בסיון התשעו

נהרס בית המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד

ביתו של המחבל, מראד בדר עבדאללה דעיס, נמצא בכפר יטא, אותו כפר באזור חברון שממנו יצאו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני במתחם שרונה בתל-אביב שבו נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-20.

מדובר צה"ל נמסר כי בית המחבל נהרס בהתאם להנחיית הדרג המדיני. בהריסת הבית השתתפו כוחות צה"ל, משמר הגבול והמנהל האזרחי. בתקשורת יודעים כבר לדווח כי גורמים רשמיים פלסטיניים כבר הבטיחו לסייע למשפחה לבנות בית חדש.

המחבל שרצח את דפנה מאיר בת ה-38 ב-17 בינואר השנה הפתיע אותה בפתח ביתה כשצבעה את משקוף הדלת. הוא דקר אותה לעיני ילדיה ונמלט. היא נפצעה אנושות וכעבור זמן קצר מתה מפצעיה. אחרי כמעט יומיים של מצוד נתפס המחבל בביתו ביטא ונעצר.

כזכור לפני כשבועיים בג"צ דחה את עתירת משפחת הרוצח, שביקשה למנוע את הריסת ביתה. למרות שהמחבל קטין, והבית המועמד להריסה הוא בית הוריו, ציין השופט כי לא שמע מההורים כל הסתייגות ואו התנערות ממעשהו השפל של בנם.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/61320163245.mp4[/embed]

נתן מאיר, בעלה של דפנה הי"ד, אמר בתגובה להחלטת בג"צ: "תמיד סמכתי על צה"ל וגם הפעם אני סומך על שיקול דעתו שאומר שצעד כזה יכול לסייע במניעת טרור. באופן אישי אני עסוק בלבנות ולא בלהרוס ולכן אין לי עניין להתייחס מעבר לכך לנושא".

כאמור, מדובר בכפר בעייתי שלאורך השנים הוציא מחבלים רבים דוגמת שני בני הדודים מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה שביצעו ביום רביעי האחרון את הטבח במתחם שרונה בתל-אביב. הם נעלמו מבתיהם יומיים לפני הפיגוע. לאחר שנודע כי ביצעו את מסע ההרג בתל-אביב יצאו תושבים באזור לחלק ממתקים, לירות זיקוקים ולחגוג את מה שהם מכנים "פעולת הרמדאן".

בישיבת הקבינט לאחר הפיגוע בשרונה הוחלט על שורת צעדים, בהם הטלת סגר וכתר על יטא ושלילת אישורי עבודה מהחמולה של שני הרוצחים. ליברמן ניסה לקדם הריסה מהירה של בתי המחבלים, תוך 24 שעות, אך הובהר לו שהדבר לא אפשרי מבחינה משפטית. הריסת בית המחבל שרצח את מאיר היה מתוכנן כבר מזמן וככל הנראה העיתוי אינו קשור לפיגוע בשרונה.