נדיר: אשה מונתה לתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים

חני דורי מונתה למנהלת אגף ההון הנושי בארגון שלא מרבה להעסיק נשים. המינוי החריג בוצע ע"י ועדת המכרזים והוא נעשה על רקע פסיקת בג"ץ מהקיץ האחרון, לפיה על בתי הדין הרבניים למנות אשה לתפקיד סמנכ"ל

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 14:45 כד בטבת התשעז

נדיר: אשה מונתה לתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים
Yossi Zamir / Flash 90, צילום: Yossi Zamir / Flash 90

ועדת המכרזים בחרה, לראשונה מאז 2013, אשה לתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים. חני דור תחל בקרוב לנהל את אגף ההון האנושי בהנהלת הארגון.

במסגרת התפקיד תנהל דורי את היחידות הקשורות בהון האנושי: רווחה, הדרכה, משאבי אנוש, מבנה ארגוני ותקינות. דורי, תושבת ירושלים, בעלת תואר ראשון לחינוך ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בניהול ארגוני ומדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא בעלת ניסיון של למעלה מעשר שנים בנציבות שירות המדינה בנושאים הקשורים לניהול הון אנושי, בהיבט של כתיבת מדיניות מול צוותים, פיתוח הדרכה, ותכנון כוח אדם. קודם לכן, במשך שמונה שנים, ניהלה תוכניות חברתיות בג'וינט ישראל.

המינוי הקודם של אשה לתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים נעשה לפני כ-4 שנים, אז מונתה יעל משינסקי-ירמיהו למנהלת פניות הציבור בבתי הדין. גורמים בארגון מסרו ל'כיפה' כי להחלטה למנות את דורי, אין כל קשר לפסיקת בג"ץ מהקיץ האחרון, לפיה חוייב משרד הדתות למנות אשה לתפקיד סמנכ"ל.

הסמנכ"ל הבכיר למנהל ומשאבי אנוש מר שמואל יוסף: " מדובר בתפקיד בכיר בהנהלת בתי הדין הרבניים. בחירתה של הגב' חני דורי מהווה חיזוק ומשמעותי בתחום המקצועי והמשך המגמה להציב נשים במשרות בכירות בבתי הדין הרבניים".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי הוסיף כי "אני מברך על הצטרפותה של הגברת דורי להנהלת בתי הדין הרבניים. בתי הדין הרבניים ימשיכו לקלוט את המועמדים הטובים והמתאימים ביותר לכל משרה - הן נשים והן גברים. אנו מאחלים לגברת דורי הצלחה רבה".