נדחתה הצעת החוק למינויה של מנכ"לית לבתי הדין הרבניים

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק שביקשה לאפשר לאישה להתמנות לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים. "מבוי סתום": שרי ישראל משתפים פעולה עם הדרת נשים בפועל

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 15:15 יד בטבת התשעב

נדחתה הצעת החוק למינויה של מנכ"לית לבתי הדין הרבניים
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ב') את הצעת החוק המבקשת לאפשר לאישה להתמנות לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים. הצעת החוק ביקשה לשנות את החוק הקיים, שאינו מאפשר לאישה להתמנות אף למשרה של מנהלת בתי הדין, המוגדרת משרה מנהלית ולא שיפוטית.

הצעת החוק, שכאמור, נדחתה על ידי השרים, ביקשה "ליצור אחידות בין הליך מינויו של מנהל בתי הדין הרבניים להליך מינויו של מנהל בתי המשפט". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ההצעה "אינה עומדת בסתירה להלכה היהודית ועולה בקנה אחד עם חוק-יסוד חופש העיסוק ועם עקרון השוויון".

בארגון "מבוי סתום", אשר הניח בעבר הצעת חוק דומה ואף פעל באחרונה לקידום הצעת החוק הקיימת, הביעו היום זעם על דחיית החוק על ידי השרים. מנכ"לית הארגון, עו"ד בתיה כהנא-דרור, אמרה לכיפה כי "ההצבעה נגד הצעת החוק מדירה לא רק אישה אחת מלשבת בקדמת האוטובוס, אלא את כל ציבור הנשים בישראל הנזקק על פי חוק לשרותי בתי הדין הרבניים".

כהנא-דרור טוענת כי "כל מי מהשרים שהרים ידו כנגד הצעת החוק, אחראי על המשך אפליית הנשים בבתי הדין הרבניים". לטענתה, "התנהלותם של שרי ישראל נגד 'הדרת נשים' התגלתה כ'דיבורי סרק', כאשר הם עצמם משתפים פעולה עם הדרת נשים בהתנגדותם לאפשר לנשים לעמוד בראשה של מערכת שיפוטית מרכזית הנוגעת לחייהם של כל הנשים בישראל".