נדחה הדיון בחוק ההסדרה

הדיון בחוק ההסדרה נדחה שוב בשבוע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה טען כי יתקשה לבקש מבג"ץ דחייה במועד פינוי עמונה במידה והדיון אודות החוק יתקיים היום

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 15:16 כח בתשרי התשעז

נדחה הדיון בחוק ההסדרה
לשכת השרה גילה גמליאל, צילום: לשכת השרה גילה גמליאל

ועדת השרים לענייני חקיקה החלה את הדיון בנוגע לחוק ההסדרה, שאמור לתת מענה לסוגיית עמונה בפרט ולהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל, באמצע הדיון כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ראשי המפלגות וביקש לדחות את מועד ההצבעה בשבוע.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה הבוקר לשרי הליכוד בבקשה לדחות את הדיון בחוק ההסדרה בטענה כי ההחלטה בנוגע לחוק תקשה עליו לבקש משופטי בג"ץ דחייה במועד פינוי עמונה. כך כפי שפורסם ב-ynet. שרי הבית היהודי יצאו גם הם באמצע הדיון בועדת השרים לענייני חקיקה לצורך התייעצות עם ראש הממשלה.

לאור הדברים הוחלט לדחות את הדיון בחוק, יש לציין כי במהלך חודש יולי נדחה מועד הדיון בחוק מספר רב של פעמים, בין היתר בשל קביעותיו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לבעייתיות החוק.

יוזמת חוק ההסדרה, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, אמרה אמש כי "לחוק ההסדרה יש רוב מכובד בתוך סיעתו של ראש הממשלה. אם נתניהו מבין שאחרי חמישים שנה מאז הנס של ששת הימים יש להסדיר את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הוא צריך להצטרף לחוק. אולם אם הוא רוצה לטרפד את חוק ההסדרה מבלי לשרוף את עצמו בימין ובהתיישבות, הוא יכול פשוט להשקיע על עמונה 10% מהמאמץ שהוא משקיע על תאגיד השידור. במצב כזה אני אמשוך את החוק".

השרה לשיויוון חברתי, גילה גמליאל, אמרה עם פתיחת הדיון בועדת השרים לענייני חקיקה כי "זוהי מחוייבותנו כממשלה לאומית להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון" וכי תתמוך בחוק. "עוד במושב הכנסת הקודם ביקרתי בעמונה, בעפרה וביישובים נוספים שנמצאים בסכנת פינוי במידה ולא יועבר החוק".