נגביסט בצבא ורב קהילה: קהילת ' חצרות גנים' בפתח תקווה הכתירה רב חדש

הוא היה נגביסט בחטיבת כפיר, צעד קטן לפני סיום הבחינות לרבנות עיר, למד במצפה רמון: הכירו את הרב החדש של קהילת 'חצרות גנים' בפתח תקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/16 17:41 יד בחשון התשעז

נגביסט בצבא ורב קהילה: קהילת ' חצרות גנים' בפתח תקווה הכתירה רב חדש
יוסי אזולאי, צילום: יוסי אזולאי

קהילת 'חצרות גנים' בפתח תקווה הכתירה במוצ"ש האחרון את הרב נעם גרינבלט כרב הקהילה. האירוע התקיים במעמד רב העיר הרב מיכה הלוי שליט"א, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מדברה כעדן במצפה רמון, הרב גרינוולד רב יישוב נחלים, הרב שמואל לורנץ ראש ישיבת נחלים, ראש עיריית פ"ת עו"ד איציק ברוורמן, חברי מועצה וכמובן חברי הקהילה.

רב העיר, הרב מיכה הלוי, הגדיר את המהלך כפורץ דרך ברמה עירונית וקרא לעוד קהילות ללכת בדרך זו.

(צילום: יוסי אזולאי)

ראש העיר איציק ברוורמן, בירך את הקהילה, והדגיש את ההשפעה של הקהילה הצעירה שמקיימת מגוון פעילויות ואירועי תרבות לאורך כל השנה, שמהווים אבן שואבת למשפחות הצעירות בצפון מזרח העיר.

הרב גרינבלט נולד בירושלים וגדל בשכונת 'גבעת מרדכי' ומאוחר יותר עבר עם משפחתו לפתח תקוה- לשכונת 'כפר גנים'. נשוי לאביטל ויינרב מקדומים (מרפא בעיסוק, לומדת תואר שני בתחום באוניברסיטת תל אביב). ולהם 3 ילדים- איתן, יעל ברכה ונעה. בצעירותו למד הרב בבי"ס 'נועם' ובישיבה תיכונית 'נועם'. לאחר הישיבה התיכונית, המשיך למסלול הסדר בישיבת 'מצפה רמון', ומאז הו מקורב לרב צבי קוסטינר, ראש הישיבה. את שירותו הצבאי עשה בחטיבת כפיר-גדוד שמשון (נגביסט חו"ד למי שמתעניין..).

לאחר סיום ישיבת הסדר, המשיך ללמוד 4 שנים נוספות בישיבת 'מצפה רמון' בהן הוסמך לרבנות, לאחר מכן עבר לגור בנחלים - למד בכולל ושימש ר"מ בישיבת נחלים. הרב נעם מסיים כעת את לימודי 'רבנות עיר' (ובקרוב ניגש למבחן האחרון). למד ענייני פסיקה וענייני רפואה ב'מכון פועה', שם הוסמך בתחום 'טהרת המשפחה' ורפואה בהלכה ע"י הרב מנחם בורשטיין. למד 'כשרות' ואף התמחה בתחום זה בשנים האחרונות. בעל תואר ראשון בחינוך והיסטוריה של עם ישראל במכללת 'אורות'.

בדבריו תיאר הרב את ה'אני מאמין' שלו לגבי תפקיד רב הקהילה ואמר: רב הקהילה צריך להיות 'מנהיג קהילתי' שעוסק ביותר מאשר לענות על שאלות הלכתיות ולהעביר שיעורים לבני הקהילה. אנו מאמינים שבמציאות של היום רב קהילה צריך לסייע בכל משבר אישי, משפחתי או כלכלי ולכל סוגי האנשים שמחוברים לקהילה שלו. לקהילה מהדגם הזה רבים בישראל, דתיים וחילוניים, ישמחו להצטרף וכך נוכל להפוך את מדינת ישראל לטובה יותר, חזקה יותר, יציבה יותר ותומכת יותר".

(צילום: איתמר מלכיאל)