"נאמני תורה ועבודה" תעתור לבג"ץ נגד הרבנות הראשית

בתנועה מבקשים לקבל את רשימת הרבנים שהוסמכו בנוהל מיוחד על ידי הרבנים הראשיים לישראל, מבלי לגשת למבחני הרבנות הרשמיים. לטענתה, הרבנות סירבה למסור הרשימה עד כה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/09/12 15:47 יא בתשרי התשעג

"נאמני תורה ועבודה" תעתור לבג"ץ נגד הרבנות הראשית
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

תנועת "נאמני תורה ועבודה" מתכוונת לעתור לבג"ץ נגד הרבנות הראשית לישראל, בבקשה לקבל את רשימת הרבנים שהוסמכו בנוהל מיוחד על ידי הרבנים הראשיים לישראל, מבלי לגשת למבחני הרבנות הרשמיים.

על מנת להיות רב בישראל יש לעבור בחינות ארוכות ומקיפות הדורשות שנות לימוד רבות. אך יש דרך נוספת, "עוקפת בחינה", לקבל הסמכה לרבנות בישראל. לרבנים הראשיים בישראל שמורה הזכות לסמוך אדם לרבנות על פי התרשמותם מבקיאותו התורנית. רשימת הרבנים המוסמכים בהליך המזורז, כמו גם הקריטריונים להסמכתם, אינם מוצגים בפומבי לקהל הרחב.

התנועה מתכוונת לעתור לבג"ץ באמצעות עורך הדין אביעד הכהן, לאחר שברבנות סירבו, לדבריהם, למסור להם את הרשימה. התנועה מבקשת לקבל את רשימת הרבנים שהוסמכו בדרך זו, כמו גם את הקריטריונים שעל פיהם מחליטה מועצת הרבנות הראשית לתת כושר לכהונת רב עיר גם למי שלא ניגש לבחינות.

"איננו חולקים על האפשרות העקרונית שנקבעה בדין להסמיך במקרים נדירים ומיוחדים המצדיקים זאת גדולי תורה בלא מבחן", מוסרים בתנועה, "עם זאת, על פי מידע שקיבלנו, התעורר חשד שהדבר שימש כהטבה למקורבים. חשד זה מתעצם לאור אי נכונותה של הרבנות לחשוף את רשימת מקבלי התואר באופן זה".

"חרף פניית עו"ד ד"ר אביעד הכהן לפני כחודש ופניות חוזרות ונשנות של נאמני תורה ועבודה משנת 2010, הנתונים נותרו עלומים. אנו תוהים מדוע הרבנות הראשית לא מתנהלת בשקיפות הנדרשת ממנה ומצפים לנתונים המלאים בנדון", מסרו ב"נאמני תורה ועבודה".