נאמני תורה ועבודה-נמאסתם

השבוע האשים מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, את ארגון 'צו אחד', שהוא פועל בשיטת הפרוטקשן. לחיים אטיאס, מפעילי הארגון, נמאס שמה, שבאמת מעניין את שטח הוא "פרסום שמשמיץ את החרד"לים ולעזאזל העובדות"

חדשות כיפה חיים אטיאס 16/11/16 12:49 טו בחשון התשעז

נאמני תורה ועבודה-נמאסתם
יחצ, צילום: יחצ

האמת, נמאס. פשוט נמאס. מדי פעם בפעם אנו זוכים לביקורת קבועה של "נאמני תורה ועבודה" והעומדים בראשה שמואל שטח וחנן מנדל. הביקורת תמיד לא עניינית. תמיד לא מגובה בעובדות ותמיד מגמתית ואינטרסנטית.

הפעם האשים אותנו שמואל שטח במילים הבאות: שאנו נוקטים בגישה של פרוטקשן: "החלטתם להתחיל איתנו- נראה לכם מי אנחנו". שטח מתיימר לבחון כליות ולב וטוען שהקמת עמותת צו אחד היא נקמה על הוצאת תודעה יהודית מידי הרבנות הצבאית.

כמובן, ששטח לא התקשר לברר. הוא לא רואה צורך לברר. העיקר הוא עוד פרסום שמשמיץ את החרד"לים, ולעזאזל העובדות. בעבר טען חנן מנדל, יו"ר נאמני תורה ועבודה, בראיון בגלי צה"ל, שצו אחד ממציאים סיפורים. גם במקרה ההוא, מנדל הפריח באוויר טענה בלי שהיא מגובה בעובדות. כאשר שאלנו אותו על סמך מה הוא קובע שאנו ממציאים סיפורים, הוא בחר שלא להגיב.

למעשה, אנו רואים בעיניים שינוי משמעותי וחיובי של הציבור ביחס לארגון צו אחד. אם בתחילת דרכנו לפני שלושה חודשים, עוד היה מי שחשב וחשש שמדובר במלשינון, סטייל שוברים שתיקה, היום כבר רבים מאוד מבינים את הצורך בעמותת צו אחד. הרבנות הצבאית הבינה את הצורך בגוף ציבורי אזרחי שמבקר את התנהלותה ומסייע לה לשפר את שירותיה. גם צמרת הפיקוד בצה"ל כבר הבינה את החשיבות בעמותתנו, דבר שבא לידי ביטוי בפגישות שונות של חברי העמותה עם בכירים בצה"ל.

בשלושת החודשים בהם אנו פועלים קיבלנו מאות פניות ותלונות בנושאי דת. חשפנו מקרים רבים של פגיעה בזכויות החיילים שומרי המסורת. חשפנו מחדלים שונים, כגון מחסור חמור ורציף במזוזות בבסיסים. העלנו למודעות את בעיית המחסור בהשגחת כשרות בבסיסים רבים בצה"ל. טיפלנו בחיילים דתיים שהוכרחו בניגוד לנהלים לשרת ביחידות קרביות מעורבות. ועוד ועוד אירועים שהגיעו לידינו וטופלו בצורה המקצועית והרצינית ביותר.

הפיקוד הבכיר של צה"ל מוקיר את פעילותינו ורואה בנו שותפים נאמנים לחיזוק הרבנות הצבאית ולחיזוק יציבותו של צה"ל כצבא העם וכצבא העם היהודי. נאמני תורה ועבודה יכולים להמשיך להשמיץ אותנו. אנחנו נמשיך לעבוד. ואם הם רוצים, נשמח לעשות להם היכרות עם העובדות ונשמח גם, שההיכרות תהיה לפני ההשמצה הבאה.

הכותב משתייך לארגון 'צו אחד'

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן