"נאמני תורה ועבודה" נגד בתי ספר חרדיים שלמדו ביום העצמאות

בתנועה הגישו תלונה לשר החינוך, הרב שי פירון, לאחר שמספר בתי ספר חרדיים, המתוקצבים על ידי משרד החינוך, קיימו לימודים ביום העצמאות: "בתי ספר הממומנים בידי המדינה צריכים גם לכבד אותה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/04/13 15:03 ח באייר התשעג

תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ שיגרה אתמול (ד‘), באמצעות עו“ד אביעד הכהן, מכתב תלונה לשר החינוך, הרב שי פירון. מהתלונה שהוגשה עולה כי למרות האיסור על קיום לימודים ביום העצמאות, כמה מבתי הספר החרדיים, אשר מקבלים תקצוב ממשרד החינוך, פתחו את שעריהם ביום העצמאות ולימדו כרגיל.

בתלונה לשר פירון כתב עו“ד הכהן ”רובם ככולם של מוסדות החינוך לבנים בגילאי בית הספר, המוכרים שאינם רשמיים, לפחות בערים בית"ר עילית, אלעד ומודיעין עילית (ואולי אף במקומות יישוב אחרים שהמידע לגביהם לא הגיע למרשיי) קיימו אתמול לימודים בבתי הספר המתוקצבים על ידכם. לנוכח זלזול בוטה הזה בהוראות החוק ובהנחיות המשרד - על השלכותיהם הציבוריות - אבקשכם, בשם מרשיי, לבדוק את נכונות המידע דלעיל ולהודיענו מה העלתה הבדיקה“.

עו“ד הכהן הוסיף וציין כי ”במידה והעובדות נכונות, אכיר לכם תודה אם תודיעוני מהן הסנקציות שהנכם אומרים לנקוט בעניין זה, וכיצד יובטח שהפרת חוק זו הנעשית לכאורה בריש גלי, ותוך זלזול בחוק ובמדינת ישראל, לא תישנה“.

גורמים בתנועה מסרו לכיפה כי "אנו מוחים על הזלזול הבוטה של מוסדות חינוך אלו בחוק ומבקשים לוודא שאכן ינקטו צעדים נגד מפרי החוק. מן הראוי שבתי הספר הממומנים בידי המדינה גם יכבדו אותה".