"נאמני תורה ועבודה": ממליצים לרב סתיו לבחון סוגיית הסדר הנישואין

לאחר שהרב דוד סתיו האשים אותם בניסיון לחסל את הנישואין הדתיים בישראל, בתנועת "נאמני תורה ועבודה" משיבים לרב סתיו וקובעים כי "המודל שלנו רק יחזק את מעמד ההלכה והרבנות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/04/13 12:13 כד בניסן התשעג

בתנועת ”נאמני תורה ועבודה“ מגיבים היום (ה‘) לדבריו של הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שתקף אתמול את התנועה בדברים שמסר בכנס רבני ”בית הלל“ והאשים את ”נאמני תורה ועבודה“ בניסיון לחלל את הנישואין הדתיים בישראל.

במהלך הכנס התייחס הרב סתיו למודל הקהילתי של ”נאמני תורה ועבודה“ ואמר כי הוא ”מהווה בעצם אישור לנישואין אזרחיים בישראל והוא בעייתי ביותר מבחינה זו. מימוש של המודל הזה מחסל את הנישואין הדתיים במדינת ישראל". עוד ציין הרב סתיו כי תפקידה של הרבנות הראשית הוא ”להוות כתובת אמיתית לשיח רוחני אמיתי. לצערי, זה לא קיים היום ברבנות. כל נושא חברתי וכלכלי שעלה עד היום על סדר היום בחברה הישראלית - לא זכה לשום התייחסות והתמודדות ערכית של הרבנות. הרבנות צריכה לשמש קול של תורה וערכים“.

ב“נאמני תורה ועבודה“ ציינו היום כי בניגוד לעמדתו של הרב סתיו, בתנועה סבורים כי ”התחרות והבחירה יחזקו את מעמד ההלכה והרבנות ולא להיפך“.

”אנו ממליצים לרב סתיו לבחון באומץ, בתבונה ובאחריות את סוגיית הסדרי הנישואין“, מסרו ב“נאמני תורה ועבודה“, ”חשוב להזכיר כי בין חשובי הרבנים, כמו הרב בקשי-דורון שליט"א, יש תמיכה בהנהגת נישואין אזרחיים. כל מי שמצוי בתחום יודע שלצערנו, ספרי היוחסין נכתבים כבר שנים רבות, ושחלום הבלהות ממנו אנו חוששים כביכול, הפך מזמן למציאות יומיומית“.

בתנועה קראו לציבור הדתי ”לפתוח בדיון הלכתי מעמיק ואחראי סביב הצעות שונות, כמו למשל הצעת רעיון ברית הזוגיות, להנהגת מסלול לנישואין אזרחיים. ישנן דרכים אשר יחזקו את דת משה וישראל ובמקביל יוכלו לצמצם את הבעיות ההלכתיות אשר מתרחשות כבר בימינו אנו ואל לנו להתעלם מהן“.