נאמני תורה ועבודה לרה"מ: אל תיכנע לעמדות החרדים בתחום הגיור

תנועת נאמני תורה ועבודה פנתה הבוקר לנתניהו, לבנט ולליברמן בדרישה לא להיכנע לעמדות החרדים בתחום הגיור. "קוראים לכם להיות נאמנים להבטחות כל אחד מכם לפני הבחירות, ולא להיכנע לעמדות החרדיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 09:40 כד בניסן התשעה

נאמני תורה ועבודה לרה"מ: אל תיכנע לעמדות החרדים בתחום הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תנועת נאמני תורה ועבודה פנתה הבוקר (ב') לראש הממשלה בנימן נתניהו, ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וליו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן, בדרישה לא להיכנע לעמדות החרדים בתחום הגיור ולא לבטל את הרפורמה שנעשתה בנושא.

"ממשלת ישראל, בתמיכתם ובזכותכם, החליטה לקדם את הגיור בישראל, ע"י מתן אפשרות לרבני הערים לגייר, ומינתה את הרב נחום רבינוביץ' עם עוד שלושה מבכירי רבני הציונות הדתיות כצוות היגוי למערך הגיור. המהלך יצר תקווה ממשית להגברת הגיורים על פי ההלכה במדינת ישראל", כתבו אנשי נאמני תורה ועבודה במכתב שנשלח הבוקר לשלושת האישים.

"בימים האחרונים נפוצו ידיעות על הסכמה לפגוע בהחלטות הממשלה לקידום הגיור וברבני הציונות הדתית. איננו יודעים דבר על אמיתותן של ידיעות אלו, אך העלאתן מדאיגה מאוד. אנו קוראים לכם להיות נאמנים להבטחות כל אחד מכם לפני הבחירות, ולא להיכנע לעמדות החרדיות".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח ערב הבחירות כי לא יפגע בענייני דת ומדינה. ביטול מערך הגיור ופגיעה ברבני הציונות הדתית מהווה פגיעה חמורה בכך. נפתלי בנט התנגד לפגיעה במעמדם ובסמכותם של רבני הציונות הדתית בידי המפלגות החרדיות. אביגדור ליברמן, שמערך הגיור קודם בעיקר על ידי איש מפלגתו דוד רותם בעשור האחרון, הדגיש את מחויבותו לציבור העולים הנזקקים לגיור כהלכה. נודה על עמידתכם איתן על עמדותיכם היסודיות המבטיחות סיוע לשילובם של העולים, כולם מזרע ישראל, במדינת ישראל ובעם היהודי".