"נאמני תורה ועבודה" לח"כים הדתיים: התנגדו למועמדותו של הרב אליהו

בתנועה שיגרו מכתב לכלל הח"כים הדתיים בכנסת, בו הם מבקשים מהם לפעול נגד מינויו של הרב שמואל אליהו: "הרב אליהו שפסל רבים אחרים במהלך חייו, פסל בכך את עצמו וראוי כי יקודמו מועמדים אחרים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/06/13 09:37 ח בתמוז התשעג

"נאמני תורה ועבודה" לח"כים הדתיים: התנגדו למועמדותו של הרב אליהו
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

ארגון ”נאמני תורה ועבודה“ שיגר אמש (מוצאי שבת) מכתב לכלל חברי הכנסת מהציונות הדתית, בו הם מבקשים מהם להתנגד למועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי הספרדי ומנמקים: ”מי שכופר בדרכה של הציונות הדתית, ראוי לייצגה בתור רב ראשי?“.

במכתב טוענים בתנועה כי הם ”מעדיפים את מועמדותו של רב שמוכן לשמוע את מגוון הקולות התורניים בתוך בית המדרש, במקום זה אשר יקים בתי מדרש שבהם יוכל להישמע קול תורני אחד בלבד... רבים הם הרבנים אשר מתאימים להגדרות אלו. כבעלי עמדה ודרך אנו חלוקים על רבנים רבים בדעותיהם, אך הם מכבדים את הציבור והציבור מכבד אותם. גם כשהתפיסות חלוקות, יש אחווה וכבוד הדדי“.

לעומת זאת, בתנועה מסבירים כי ”הרב שמואל אליהו קנה את פרסומו הנרחב, בין היתר, בשל התבטאויות הפוסלות ומכפישות אחרים“. עוד נטען במכתב כי ”הרב שמואל אליהו מביע בתחומים רבים עמדות הסותרות באופן מהותי את ערכי הציונות הדתית. כך למשל, לדעתו, אין אידיאל של "תורה ועבודה", אלא תורה בלבד והעבודה אינה אלא בדיעבד. האם מי שכופר בדרכה של הציונות הדתית, דרך התורה והעבודה, ראוי לייצג אותה בתור רב ראשי?“.

במכתבם, טוענים ב“נאמני תורה ועבודה“ כי ”בחירתו (של הרב אליהו - י.א) לתפקיד הרב הראשי לישראל תרחיק את הרבנות ממעמדה הראוי. הדבר יֵרצה קבוצות אוכלוסייה מסויימות אך יגרור התנגדות אדירה מצד אלו שנפסלו על ידו בעבר ומצד הציבור הרחב בישראל. נודה כי גם אותנו הכפיש הרב באומרו כי אנו וארגונים דתיים נוספים איתם אנו פועלים, "אינם גופים של דתיים" וכינה אותנו בצורה מעוותת ושיקרית כ"בובות על חוטים" של ארגוני שמאל“.

”הרב אליהו שפסל רבים אחרים במהלך חייו, פסל בכך את עצמו וראוי כי יקודמו מועמדים ראויים ורבים אחרים על דעותיהם השונות, אשר אהבת ישראל הינה ערך מרכזי בדרכם“, סיכמו בתנועה.