נאמני תורה ועבודה לבג"ץ: השעו את רב העיר חולון

נאמני תורה ועבודה עתרו לבג"ץ, בדרישה שיורה לשר הדתות להשעות את הרב אברהם יוסף מתפקידו כרב העיר חולון, זאת על רקע הליך פלילי המתנהל כנגדו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/02/16 10:32 כ באדר א'

נאמני תורה ועבודה לבג"ץ: השעו את רב העיר חולון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"השעו הרב אברהם יוסף מרבנות העיר חולון עד תום ההליכים הפלילים נגדו" כך קוראים בתנועת נאמני תורה ועבודה, נגד רב העיר חולון, לאחר שהגישו אמש (א') עתירה לבג"ץ כנגד המשך כהונתו כרב. על אף שלא מוצו ההליכים הפליליים נגד נבחר הציבור עצם הגשת הבג"ץ מהווה תשתית לבית המשפט להורות על השעייתו מתפקידו.

בתנועה מספרים כי לאחר שפניותיהן, הן למשרד לשירותי דת והן לרבנות הראשית, בעניין השעיית הרב אברהם יוסף, נענו בהתעלמות, הם בחרו לפנות לבג"ץ על מנת שזה יתערב בסוגיה. על-פי כתב האישום ניצל הרב יוסף את מעמדו כרב עיר, האחראי על מתן תעודות כשרות בערים חולון ואור יהודה, על מנת להיטיב עם גוף כשרות פרטי המצוי בבעלות משפחתו הקרובה. כך קידם את ענייניו האישיים, המשפחתיים והכלכליים.

לטענת התנועה, המשך כהונתו של הרב יוסף, החבר במועצת הרבנות הראשית, חותרת תחת האמון הציבורי בשירותי הדת ובמערך הכשרות הממלכתי. זאת בשל "התערבותו הבוטה של הרב יוסף לטובת בני משפחתו בעניינים הנמצאים בזיקה ישירה לליבת סמכותו כרב עיר, כמו גם מחמת ההשלכות הציבוריות של מעשיו של הרב, אשר פעל להפוך את מערך הכשרות הממלכתי למערך החוסה תחת גופי כשרות חרדיים.

עוד נכתב בעתירה, "שילוב זה בין הפן הפרטי, קרי ההטבה עם קרוביו והפגיעה במתחרי העסק המשפחתי, לבין הפן הציבורי - קרי, החתירה תחת מערך הכשרות הממלכתי - מצדיק למצער את השעייתו של הרב יוסף מכהונתו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו."

מהמשרד לשירותי דת נמסר ל'כיפה' כי העתירה לא הגיעה לידיהם, אם וכאשר היא תתקבל יגיבו בפירוט לסוגייה.