"נאמני תורה ועבודה": המסלול הנפרד באריאל - בריחה מהמציאות

בתנועה מתחו ביקורת על החלטת האוניברסיטה לאפשר מסלול לימודים לגברים בלבד: "זו הסטת ההתמודדות על ידי בניית חומות, שכלל לא אפשרית במציאות המודרנית ובתרבות המערבית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/04/13 11:33 א באייר התשעג

"נאמני תורה ועבודה": המסלול הנפרד באריאל - בריחה מהמציאות
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ מותחת ביקורת על החלטתה של אוניברסיטת אריאל לאפשר מסלול לימודים לגברים בלבד, במתחם נפרד מהאוניברסיטה, זאת מטעמי צניעות.

כפי שדווח אתמול בכיפה, האוניברסיטה השיקה מסלול נפרד המיועד לגברים בלבד, זאת כדי למשוך אל שורותיה בוגרי ישיבות גבוהות וישיבות הסדר, בעיקר מההתיישבות ביהודה ושומרון. התוכנית החדשה היא פרי יוזמה של הרב אליקים לבנון ונציגים ממוסדות ”בני דוד“ שבעלי, במסגרתו יוקם מתחם לגברים בלבד באוניברסיטה, שיאפשר לימודי כלכלה ומנהל עסקים, כלכלה ומדעי המדינה והנדסה תעשייה וניהול.

ב“נאמני תורה ועבודה“ טוענים כי המסלול החדש ”אינו אלא בריחה מהמציאות והסטת ההתמודדות ואתגרי הצניעות למקומות אחרים. בניית חומות מסוג זה, אינה אפשרית במציאות המודרנית, בה האדם הדתי חשוף לתרבות מערבית בדרכים ובמקומות שונים ורבים. בשלב כלשהו צריך שעולמו הרוחני של האדם יהיה בשל עחל מנת להתמודד עם העולם. אם מערכת החינוך הדתית על ישיבותיה, לא ציידה את תלמידיה במטען רוחני מספק לשם כך- לא ברור לשם מה היא נוצרה“.

עם זאת, בתנועה מסכימים כי לימודים בקמפוס כללי ומעורב אכן עלולים להביא לסחף ולאבדן זהות דתית, אולם לטענתם ”הדרך למניעת שחיקה תורנית באה על ידי בניית עולם רוחני אשר ידע להתמודד עם ספקות, ביקורת ושגרה ואינו מבוסס על תמימות בלבד. מעבר לכך, על האדם ליצור לעצמו גבולות ברורים ועוגנים הלכתיים אשר יחזקו אותו בהתמודדות החברתית“.